Ohjesääntö kirjaset

Keskustelua mm. passeista, sotapäiväkirjoista, komennustodistuksista jne.
User avatar
Olof
res maj
res maj
Posts: 1282
Joined: Sat Jan 09, 2010 0:07
Location: Underground

Re: Ohjesääntö kirjaset

Post by Olof »

Löytyykö keltään Saksalaisia ww2 asemanuaaleja, siis jotain samankaltaisia joita Anska kauppaa mutta alkuperäisiä?
Kiinnostaisi tietää onko originaaleissa joitain Kolmannen valtakunnan leimoja ja onko ylipäänsä keinoa jolla erottaa
alkuperäisen kopiosta? Saattaa olla vaikea pala.
Romumuurahainen

User avatar
HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 3500
Joined: Tue Dec 23, 2008 15:40
Location: Salpalinja

Re: Ohjesääntö kirjaset

Post by HL/A »

Sakujen manuaaleissa ei periaatteessa ole mitään leimoja paitsi mahdollisia joukko-osaston leimoja. Eli painosta ovat lähteneet ilman ylimääräisiä leimoja. Painojäljestä usein näkee kun viistosti peilaa valoa vasten vanhan painojäljen kolmiuloitteisuuden, samoin vanha paperi on varsin karkeasyistä. Nykyinen kopio/painojälki on täysin sileää ja paperi liian korkealaatuista.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.

Mangrove
sotvm4
sotvm4
Posts: 509
Joined: Sat Apr 19, 2008 22:33

Re: Ohjesääntö kirjaset

Post by Mangrove »

Kenttämajoitusopas. Päämajan Pioneeriosasto. Hyväksytty käyttöön 30. lokakuuta 1941.

Image

JR33
ev
ev
Posts: 1556
Joined: Fri Dec 14, 2007 20:56
Location: tynkä-suomessa

Re: Ohjesääntö kirjaset

Post by JR33 »

Onko tämä sama opas, vai uudistettu painos...
Liekö kellään hyllyssä?

http://www.kiinet.com/kolmekannelta2/ha ... janro=1414
6.D; primus inter pares.

Post Reply

Return to “Paperitavara”