Kirja ongelma

Keskustelua mm. passeista, sotapäiväkirjoista, komennustodistuksista jne.
Post Reply
CampTaipale
vääp
vääp
Posts: 255
Joined: Tue Feb 03, 2009 18:33

Kirja ongelma

Post by CampTaipale »

Elikkä pääsin viime viikolla pikaisesti käpistelemään mielenkiintoista kirjaa. Kirjan nimi on Pro-Finlandia. Sisäsivulla teksti kansainvälisen lähetystön kertomus tukholma h 5p. 1899.
Kirjan omistaa vanha ihminen ja hänen tietojensa mukaan kirja on eräänlainen adressi. Ja ideana olisi ollut hakea kansainvälistä hyväksyntää itsenäiselle Suomelle. Siltä se kyllä vaikuttikin. Elikkä mitä sitä selasin nopeasti. Ensin oli jonkun maan nimi ja selostus maan omalla kielellä ja sen jälkeen sivukaupalla allekirjoituksia. Kirja oli varmasti painettu 1800 luvulla mitä minä yhtään ymmärrän. Mitä oon samanikäisiä kirjoja nähnyt, niin tämä vaikutti erittäin laadukkaalta. Kolkuttaako kenelläkään kello näin hatarilla tiedoilla. Pääsen jollakin aikataululla näkemään kirjan uudestaan. Oma kielitaito on vain auttamattoman huono. Yli kymmenestä maasta näitä allekirjoituksia oli.
Minulla on muutama kamera kännykkä kuva ja yritän tähän liittää yhden. En oon vielä tuota kuvien liittämistä opetellut. Voin kyllä jollekin sellaiselle lähettää kuvia, joka homma osaa.
Attachments
Pro-finlandia.JPG
(88.04 KiB) Downloaded 1129 times

Gulag
kers
kers
Posts: 148
Joined: Fri Mar 23, 2007 13:48

Re: Kirja ongelma

Post by Gulag »

Laita googleen Pro Finlandia adressi, niin saat helpoiten valaistusta asiaan.

Jatko suurelle adressille, nimiä kerättiin ympäri Eurooppaa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa!
- Matti Nykänen

User avatar
smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 4444
Joined: Sat Nov 10, 2007 19:12
Location: Lappi

Re: Kirja ongelma

Post by smokeball »

Pro Finlandia oli kansainvälinen, tunnettujen tieteen, taiteen ja kulttuurin edustajien adressi tsaari Nikolai II:lle. Helmikuun manifestin aiheuttama huomattava protesti. Suuri adressi on suomalaisilta kerätty nimilista. Kahdessa viikossa yli 500 000 nimeä ympäri maata! Siihen ei pystytä edes internetin avulla.

Kannattaa ostaa kirja talteen ja maksaa siitä enemmän kuin tuo alkuperäinen hinta 5 penniä.
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

CampTaipale
vääp
vääp
Posts: 255
Joined: Tue Feb 03, 2009 18:33

Re: Kirja ongelma

Post by CampTaipale »

Kiitos taas jälleen kerran. Olin kyllä 100% varma, että täältä apua löytyy.
Painosmäärät ei varmaan ole mitään valtavia? Sidonta ja paperinlaatu on ensiluokkaista? Mitä luulisitte tuollaisella opuksella olevan hintaa, jos sellaisen saisi joskus ostaa? Oon pientä kirjakokoelmaa kerännyt valikoiden omalle pojalle(2v). Ajatuksella historia pitää tuntea, ettei totuus unohdu.

User avatar
smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 4444
Joined: Sat Nov 10, 2007 19:12
Location: Lappi

Re: Kirja ongelma

Post by smokeball »

Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

CampTaipale
vääp
vääp
Posts: 255
Joined: Tue Feb 03, 2009 18:33

Re: Kirja ongelma

Post by CampTaipale »

Kiitos vinkistä. Ei paha hinta olenkaan, eikä saatavuus ollut, niin rajattu kuin aluksi ajattelin. Pitää etsiä pojalle hyvä kuntoinen kappale.

User avatar
igorrock
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2487
Joined: Thu Sep 04, 2008 21:52
Location: Helsinki
Contact:

Re: Kirja ongelma

Post by igorrock »

Helsingin divareista opuksen saa uskoakseni halvemmalla.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"

User avatar
timbba
vääp
vääp
Posts: 230
Joined: Sat Oct 28, 2006 8:03
Location: RatsuK

Re: Kirja ongelma

Post by timbba »

Ja huuto.net:ssäkin noita on näköjään ollut myynnissä.
Tosin tässä ihmetyttää tuo sivumäärä 130, kun noissa muissa se on ollut tuplat tuohon nähden.

Post Reply

Return to “Paperitavara”