Tkiv-85
- Sturmmann
- mars
Niitä on ollut myynnissä alan liikkeissä esim. Lähdeniemellä, jossa sen hinta on ollut siinä muistaakseni 1200 € kantturoissa.
Itse ostan heti TAK-85:n, kun kohdalle tulee, koska TA-kursilla, jossa olin mukana se osoittautui todella asiapeliksi! Tälläinen hehtaariampuja, kuin minä, niin sai jantterin kumoon 800 m päästä!!! Aseena se nyt ei tänään enään kummoinen ole, mutta on siinä sitä jotain.
Itse ostan heti TAK-85:n, kun kohdalle tulee, koska TA-kursilla, jossa olin mukana se osoittautui todella asiapeliksi! Tälläinen hehtaariampuja, kuin minä, niin sai jantterin kumoon 800 m päästä!!! Aseena se nyt ei tänään enään kummoinen ole, mutta on siinä sitä jotain.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
Ootellaan
Harvoin myynnissä, hintataso ollut 2000 euron luokkaa. Sotavaltio poistaa tällä hetkellä 27-66 ja 28-76 malleja. Tak-85 kivääreitä useampaa versiota, elikkä uskoisin ensimmäisenä myyntiin tulevan tarkkuusammuntaan tarkoitetut. Kyllä rakennettukin versio puolustaa paikkaansa, rakennettuhan kasiviitosetkin ovat. Kaikkia osia tukkia myöten on saatavissa.
Onkos teillä...
...jo muut mallit näistä armeijan tarkkuuskivääreistä. Itse olen katsellut jo pidemmän aikaa mallia 28-57H, eli puolitukilla olevaa ampumahiihtomallia. Pelkkä tukkikin riittäisi.
kasiviitonenkin löytyy, mutta...
jotain uupuu, nimittäin 28-57H eli ampumahiihtomalli, tarvitsisin ainakin tukin. Minulla on ostoilmoitus tuolla ostopalstalla.
Koivutukista
Tämä kuvattu on nimenomaan malliin 28-76 Varikolla tehty koivutukki. Aseessa on niinkuin Anska kertoo, kisko alhaalla ja sivussa. Tukkia on myös tehty pähkinäpuisena malliin 27-66. Alkuperäinen, tai ainakin ensimmäistä mallisarjaa oleva 27-66 tukki poikkeaa tästä mallista hieman. Kaipaamani mallit ovat siis malli 28-57H eli vakiokivääristä 28-57 (pohjautuu malliin 28-30) muutettu ampumahiihtokivääri ja tuo aiemmin mainitsemani 27-66 ensimmäinen mallisarja, tai itseasiassa tarvitsen vain tukit. Nämä tarkkuuskiväärit ja niiden variaatiot ovat mielenkiintoni kohde, samoin kuin vanhat kilpapienoiskiväärit ja vapaakiväärit. Älkää kuitenkaan enää kaupatko minulle enää aseita, olen toistaiseksi ostolakossa. Jos ostolakko kestää yhtä kauan kuin tupakkalakko, niin olen ainakin seuraavat 14 vuotta ostamatta aseita