Hmm, uskallanko olla erimieltä? Siis tuon oman kampani suhteen, koska sen klipsut on Tikkakosken kaltaiset. Venäläisissä mitä itse olen nähnyt, niin nuo on hieman halvaoloisia. ts. juostenkustuja.Ritter wrote:Jotkut venäläiset valmistajat teki kammat klipsuilla jotkut ilman.
Patruunakampoja
- Sturmmann
- mars

- Posts: 2229
- Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
- Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
- Contact:
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
Ylempi taas on ruotsalainen mutta varmaa tiesitkin!?Sturmmann wrote:
Sky:n patruunakampakasan keskeltä tuli vastaan kaksi Mauserin patruunasidettä. Toisessa tuo valmistaja Kynoch, joka ilmeisesti on Englantilainen. Tuntuu hieman erikoiselta, että siteitä suojeluskuntalaisille on kulkeutunut Englannista? Miksi britit on valmistaneet mauserin siteitä?
edit: ei pitäis kirjoitella yöllä silmät ristissä.
Noita G.W.S kampoja näyttäs olevan ainakin kolmenlaisia:
-Iso fontti.
-Pieni paksu, kantikkailla pisteillä.
-pieni ohut, pyöreillä pisteillä.
Kahdessa jälkimmäisessä ei liene kyse konekannan kulumasta koska G kirjaimen "sisä viiva" on huomattavasti lyhyempi pyöreä pisteisissä.
Sitä "U" kirjaimella (kyrillinen L?) varustettua löytyy tuo "U" molemmin päin.
Onkohan nuo tikan kammat tosiaan tikkakosken tuotoksia vai teetätetty alihankintana esimerkiksi Sohlbergilla?
-Iso fontti.
-Pieni paksu, kantikkailla pisteillä.
-pieni ohut, pyöreillä pisteillä.
Kahdessa jälkimmäisessä ei liene kyse konekannan kulumasta koska G kirjaimen "sisä viiva" on huomattavasti lyhyempi pyöreä pisteisissä.
Sitä "U" kirjaimella (kyrillinen L?) varustettua löytyy tuo "U" molemmin päin.
Onkohan nuo tikan kammat tosiaan tikkakosken tuotoksia vai teetätetty alihankintana esimerkiksi Sohlbergilla?



