Page 1 of 1
1842
Posted: Thu Oct 31, 2013 21:18
by caporal
Minkähän aseen lukosta on kyse ,ymmärrän että kaiketi muutettu piilukkoisesta nallilukkoiseksi ? !.Vuosiluku 1842 ja jotain kirjoitusta mistä ei saa tolkkua ,hurri ?
Re: 1842
Posted: Thu Oct 31, 2013 21:25
by S.Kolkka
Sanoisin että lukee: Carl Gustafs stad.
Re: 1842
Posted: Thu Oct 31, 2013 21:41
by w9816
Siinähän lukee selvästi Carl Gustaf Stad
Ruotsalainen m1815/45.
(jaahas, S.Kolkka oli nopeempi)
Re: 1842
Posted: Thu Oct 31, 2013 21:44
by caporal
KIITOS ! Se vastaus tulikin todella nopeasti ! Pitää varmaan oppia lukeen paremmin ! :miettii:Mistä kirjoista ja kansista tms. tietoo löytyy näistä 1800-luvun ruotsalaisista/venäläisistä kivääreistä ?
Re: 1842
Posted: Thu Oct 31, 2013 22:42
by Pentta
Ruotsalaisista löytyy esim ArmeMuseumin digikirjastosta.
vanhat aseet yms:
http://www.sfhm.se/templates/pages/Arme ... anguage=SV
Digikirjastosta löytyy etsivälle kaikki kenttäpulloista pyssyihin , myös uudempiin, kun osaa etsiä.
Tosin kuvalaatu kohtalainen ja vain yksi kuva kohteesta.
Venäläisistä jotain esim Arma Fennicasta osa 2
Re: 1842
Posted: Thu Oct 31, 2013 22:48
by Pentta
Unohtui mainita että voiko vuosiluku 1842 olla vuoden 1815 piilukkokiväärissä
Re: 1842
Posted: Thu Oct 31, 2013 23:28
by w9816
Pentta wrote:Unohtui mainita että voiko vuosiluku 1842 olla vuoden 1815 piilukkokiväärissä
Kyllä voi. 1815 on mallivuosi, 1842 valmistusvuosi.