Page 1 of 1

Lee-Enfield & Garand

Posted: Fri Aug 18, 2006 13:39
by elvarit
Elikäs suunnattomasti kiinnostaisi saada Lee-Enfield keräämieni aseiden joukkoon, kuin myös Garand. Onko kenelläkään tietoa, olisiko näitä aseita kaupan tällä hetkellä?

Olen suht "vihreä" asekeräilijä, joten ei ole vielä tietoa miten esim. Ulkomailta näitä aseita saisi ostettua, jos suomessa ei ole tarjolla.

Mimmosissahan hinnoissa kyseiset aseet pyörivät?

Posted: Fri Aug 18, 2006 14:30
by FTR
Aika huonosti noita on näkynyt. Huuto.netissä kuulemma on kaupan ihan käypiäkin laitteita. Joillain meistä taitaakin tästä olla kokemusta...

Ja vaikkei ko. aseita näy firmojen ilmoituksissa, ei se sano etteikö niitä missään olisi. Joten kannattaa varmaan soitella asekauppoja läpi.

Itse löysin "paikallisesta" aseliikkeestä 50-luvulla FTR:tyn :smile: No.4:n 170 eurolla. Ei ollut paha hinta uudenveroisesta aseesta.

Posted: Fri Aug 18, 2006 15:11
by Spieß
Jos oikein muistan niin asetalolla oli Garandia myynnissä.. hinta oli jotain yli tuhannen euroa.. :smile: ...soittokierros asepuoteihin voisi auttaa löytämään halvemman ( Jos löytyy)

Posted: Fri Aug 18, 2006 19:03
by Sturmmann
Miten Pohjalaisella, kun sillä on kyseisiä aseita konttikamana, mutta myykö se ulos mitään tänäpäivänä?

Posted: Fri Aug 18, 2006 21:13
by elvarit
Juu elikäs toi No.4 olisi se ensisijainen hankinta, jos vaan jostain löytäisi.
Pistäkää vaikka YV:tä jos saatte tietoonne, että olis tarjolla kyseistä asetta.

Posted: Fri Aug 18, 2006 21:55
by FTR
Pidetään mielessä.

Sitä ennen ei ole kuin tarjota kuvaa.
Image

Posted: Sun Sep 02, 2007 12:44
by baikal
Vanha juttu mutta löytyi mielenkiitoinen kivääri jota ei varmaan joka päivä tule vastaan, lee enfield no 5 mk 1 jungle carbine kal. .303 brit.
www.asenetti.com