FG 42

Keskustelua kivääreistä ja varusteista - myös pienoiskivääreistä
Post Reply
User avatar
RSHA
pionsotvm5
pionsotvm5
Posts: 304
Joined: Fri Feb 10, 2006 21:58
Location: Berlin, Wilhelmstraße 102

FG 42

Post by RSHA »

Upeita laitteita maailmalla....
Image
Image
... Bis zum Bitteren Ende...

User avatar
Ned Flanders
kenr
kenr
Posts: 1849
Joined: Fri Jun 09, 2006 19:33
Location: leftorium
Contact:

Post by Ned Flanders »

Mikä versio tuo ylempi on? Proto vai FG ollenkaan?
Image

Rensseli-setä

User avatar
RSHA
pionsotvm5
pionsotvm5
Posts: 304
Joined: Fri Feb 10, 2006 21:58
Location: Berlin, Wilhelmstraße 102

FG42

Post by RSHA »

Taulussa lukee "Fallschirmjägergewehr Prototyp", joten kai siihen voi luottaa :miettii:
... Bis zum Bitteren Ende...

User avatar
reka65
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2457
Joined: Sat Sep 16, 2006 7:32

Post by reka65 »

Tuota katsellessa se ei minun mielestäni sellaiselta protolta vaikuta joka olisi tehty ensin.Jos jatkokehitelmäproto FG 4kakkosesta?Missähän määritn sitäkin oli ehditty tekemään.Ei aseessa ollut paikkaa optiikalle?Kovat tähtäimet vain?Antaisivatkohan ne sen suomeen,heillä kun näkyy olevan meidän proto,noin EU hengessä.(Ruma Sana!)

User avatar
RSHA
pionsotvm5
pionsotvm5
Posts: 304
Joined: Fri Feb 10, 2006 21:58
Location: Berlin, Wilhelmstraße 102

fg 42

Post by RSHA »

Vehkeen valmistusvuosi on 1942 ja valmistaja Krieghoff, joten jatkokehitelmä se tuskin on... :miettii:
... Bis zum Bitteren Ende...

User avatar
Sturmmann
mars
mars
Posts: 2229
Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
Contact:

Post by Sturmmann »

Onko tuo ylempi vielä vyösyöttöinen, kun päivä paistaa läpi?
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.

User avatar
Spieß
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2449
Joined: Sat Feb 11, 2006 10:13
Location: Zella-Mehlis

Post by Spieß »

Tuo Krieghoffin ase on proto jonka tehdas toimitti Luftwaffelle, ensimmäisen "tarjouskyselyn" jälkeen. Asetta on tehty vain kolme kpl, joten ei aivan jpkäpäivä törmää moiseen. Ei ole vyösyottöinen. Kaasumäntätoiminen ja varsin erikoinen lukitusjärjestelmä putoavine lukkoineen jätti aseen kilpailussa toiselle sijalle.
Si vis pacem, parabellum...
Image

Post Reply

Return to “Kiväärit”