Page 1 of 1
FG 42
Posted: Sat Jul 26, 2008 13:19
by RSHA
Upeita laitteita maailmalla....

Posted: Sat Jul 26, 2008 13:34
by Ned Flanders
Mikä versio tuo ylempi on? Proto vai FG ollenkaan?
FG42
Posted: Sat Jul 26, 2008 15:28
by RSHA
Taulussa lukee "Fallschirmjägergewehr Prototyp", joten kai siihen voi luottaa

Posted: Sat Jul 26, 2008 15:51
by reka65
Tuota katsellessa se ei minun mielestäni sellaiselta protolta vaikuta joka olisi tehty ensin.Jos jatkokehitelmäproto FG 4kakkosesta?Missähän määritn sitäkin oli ehditty tekemään.Ei aseessa ollut paikkaa optiikalle?Kovat tähtäimet vain?Antaisivatkohan ne sen suomeen,heillä kun näkyy olevan meidän proto,noin EU hengessä.(Ruma Sana!)
fg 42
Posted: Sat Jul 26, 2008 18:31
by RSHA
Vehkeen valmistusvuosi on 1942 ja valmistaja Krieghoff, joten jatkokehitelmä se tuskin on...

Posted: Sun Jul 27, 2008 10:38
by Sturmmann
Onko tuo ylempi vielä vyösyöttöinen, kun päivä paistaa läpi?
Posted: Sun Jul 27, 2008 13:39
by Spieß
Tuo Krieghoffin ase on proto jonka tehdas toimitti Luftwaffelle, ensimmäisen "tarjouskyselyn" jälkeen. Asetta on tehty vain kolme kpl, joten ei aivan jpkäpäivä törmää moiseen. Ei ole vyösyottöinen. Kaasumäntätoiminen ja varsin erikoinen lukitusjärjestelmä putoavine lukkoineen jätti aseen kilpailussa toiselle sijalle.