Page 1 of 2
VALMET M/82
Posted: Sun Aug 10, 2008 8:36
by Kessu
Onko kenelläkään tietoa että onko näitä myyty Suomen markkinoille toimivina vai onko kaikki myyty dekona ja niitä on sitten auottu toimiviksi?
Posted: Sun Aug 10, 2008 9:37
by reka65
Ainakin itselataavana on myyty.
Posted: Sun Aug 10, 2008 17:22
by G3
Liikkuu automaattejakin!
Re: VALMET M/82
Posted: Sun Aug 10, 2008 18:05
by reka65
Kessu wrote:Onko kenelläkään tietoa että onko näitä myyty Suomen markkinoille toimivina vai onko kaikki myyty dekona ja niitä on sitten auottu toimiviksi?
P.J waffenilla oli ainakin joskus kaupan.Käy sivuilta vilkaisemassa.
Re: M-82
Posted: Sun Aug 10, 2008 18:10
by Väbä
[quote="Anska"]Osoite:
http://www.valmetweapons.com/M-82.html
Siinä on vasurin vähän veemäinen ase ampua, kun viritystappi vestää silmämunasta lastua ja hylsyt kolisee otsaan.

Ja eipähän tuo tähtäinlinjakaan ole ihan paras mahdollinen vasurille...
Posted: Sun Aug 10, 2008 19:12
by D166xM39
Posted: Sun Aug 10, 2008 19:47
by John Moses
"Liikkuu automaattejakin" on vähän turhan rehvakas ilmaisu, mutta toden totta pari yksilöä on Suomea kiertänyt enemmän ja vähemmän, toinen näistä on joskus ollut omissakin käsissä...Kaltaiselleni vasurille ase on todellakin mahdoton ammuttava sekä tähtäinlaitteiden että koneiston sijoittelun takia. Ainoaksi mielikuvaksi aseesta kaukaiselta 80-luvulta jäi, että se oli kömpelö, ruma ja erinomaisen epämiellyttävä käsitellä...
Posted: Sun Aug 10, 2008 20:40
by reka65
No en pidä pahana edes huutonetin hintoihin verrattaessa noin yleensä.Kun tavallisesta Sako 92s aseesta joutuu maksamaan melkein samaa hintaluokkaa olevan summan ellei peräti enemmän.
Jos ostaa,älä vaan dekoa...pliis

Posted: Sun Aug 10, 2008 21:14
by Kessu
PJ:n myymät ovat avattuja kuten Huuto.netinkin. Ampumisen kannalta olisi ihan sama onko ase avattu vai alkuperäinen mutta keräilyllisesti alkuperäinen olisi tietysti parempi vaihtoehto kun avattu. En ikinä osta asetta dekottavaksi enkä muutenkaan osta dekottuja aseita. Mielummin ilman koko laitetta kuin deko, oli sitten kyse mistä tahansa "jalkaväen" aseesta.
Posted: Sun Aug 10, 2008 21:19
by Kessu
Ja ylipäätäänkin jos on tarve dekota aseita kannattaisi siirtyä keräämään vaikka postimerkkejä.
Posted: Sun Aug 10, 2008 21:23
by jaska
Astalot on astaloita ja ampuma-aseet ampuma-aseita.Noinhan se menee vaikka kaikkea kivaa ei voi saadakkaan.Sarjavehkeiden luvat on kiven alla ja ampumaluvat vielä vaikeempia,mutta asekeräilystä on dekojen kohdalla turha puhua jos ei kerää nuijia!
Posted: Sun Aug 10, 2008 21:27
by Väbä
John Moses wrote:"Kaltaiselleni vasurille ase on todellakin mahdoton ammuttava sekä tähtäinlaitteiden että koneiston sijoittelun takia. Ainoaksi mielikuvaksi aseesta kaukaiselta 80-luvulta jäi, että se oli kömpelö, ruma ja erinomaisen epämiellyttävä käsitellä...
Eikös tuo hirvitys suunniteltu laskuvarjojääkärien aseeksi. Silloinhan Mooses meillä vasureilla olisi ollut vaikeaa

Kuulema tuo tähtäin kalisteli hampaat turvasta hypätessä. Ois kuule ollut meillä vasureilla turpa kauhian näköinen, jos hypyn jälkeen vielä olisi pitänyt ampuakin

Posted: Sun Aug 10, 2008 21:37
by reka65
Tämä ase on vaarattomampi ressuaseeksi maaten,polvelta ja pystystä ammuttaessa kuin Sako92 tai sen sarjaversiot PV:llä
Kuka piru ottaisi tuollaisen muuten kuin keräilyyn ja sellaisiin ammuntoihin.
Maasta on siis jo melkein kielletty tavalliset aseet ja tällaiset "jenkkivarmat" ovat luvan takana odottelemassa,mutta ketä?
Re: VALMET M/82
Posted: Sun Aug 10, 2008 21:38
by G3
Kessu wrote:Onko kenelläkään tietoa että onko näitä myyty Suomen markkinoille toimivina vai onko kaikki myyty dekona ja niitä on sitten auottu toimiviksi?
Jos tuollaisen tarttet niin laita YV:tä tai spostia!
Posted: Sun Aug 10, 2008 22:04
by Wittmann
Olen joskus ampunut, enkä kovin hirveesti tykännyt...