Mitä mieltä olet Ruotsin puolustusvoimien kivääristä AK 5
Posted: Tue Aug 19, 2008 16:19
Käytiin Seuran porukalla joulukuussa 2007 tutustumassa Ruotsin sotamuseoon Tukholmassa. Olihan muuten loistava paikka ja valittaen täytyy todeta Suomen sotamuseon olevan melko vaatimaton paikka verrattuna naapurin vastaavaan.
Siellä oli mm. sellainen paikka, missä oli erilaisia aseita pöydällä pitkässä ketjussa kiinni, missä jokainen saattoi ottaa aseen olkapäätään vasten ja tähdätä sillä, sekä kokeilla muutenkin aseen "sopivuutta" itselleen.
Kokeiltuani ja tähtäiltyäni ruotsalaisten AK 5:sta, niin tuli kyllä niin positiivinen vaikutelma aseen sopivuudesta ainakin meikäläisen tukevaan ruumiinrakenteeseen. Tuntui oikein huomattavasti paremmalta ampuma-asennossa olkapäätä vasten, kuin mikään noista suomalaisista RK:n versioista. Onko muut päässet kokeilemaan AK 5:sta ja minkälaisia kommentteja ase teissä herättää?
Siellä oli mm. sellainen paikka, missä oli erilaisia aseita pöydällä pitkässä ketjussa kiinni, missä jokainen saattoi ottaa aseen olkapäätään vasten ja tähdätä sillä, sekä kokeilla muutenkin aseen "sopivuutta" itselleen.
Kokeiltuani ja tähtäiltyäni ruotsalaisten AK 5:sta, niin tuli kyllä niin positiivinen vaikutelma aseen sopivuudesta ainakin meikäläisen tukevaan ruumiinrakenteeseen. Tuntui oikein huomattavasti paremmalta ampuma-asennossa olkapäätä vasten, kuin mikään noista suomalaisista RK:n versioista. Onko muut päässet kokeilemaan AK 5:sta ja minkälaisia kommentteja ase teissä herättää?