Kysymys STG44:n käyttö historiasta.

Keskustelua kivääreistä ja varusteista - myös pienoiskivääreistä
Post Reply
GRIZZLY

Kysymys STG44:n käyttö historiasta.

Post by GRIZZLY »

Olen kuullut joiltakin tahoilta, että Suomalaiset SS-vapaaehtoiset olisivat jossakin vaiheessa käyttäneet Sturmgewgwer 44:ää. Pystyykö joku vahvistamaan tämän tiedon? Itse en ole törmännyt mihinkään missä tämä tieto olisi vahvistunut...

User avatar
markham
sotvm4
sotvm4
Posts: 537
Joined: Fri Aug 28, 2009 18:02
Location: Botnia

Re: Kysymys STG44:n käyttö historiasta.

Post by markham »

Tuskinpa ainakaan "panttipataljoonan" taistelijat, kun porukka tuli kotimaahan jo v.-43, ei kai niistä ollut ensimmäisiäkään protoja vielä rintamakäytössä asti... :?: Mahdollisesti yksittäiset suomalaiset jotka menivät SS:n riveihin sotimaan vielä -44 olisivat kyseiseen värkkiin tutustuneet.. :miettii:
"Aseeton kansa on kelvoton!" J.V. Snellman

LV
kenrmaj
kenrmaj
Posts: 1609
Joined: Thu Nov 08, 2007 0:25

Re: Kysymys STG44:n käyttö historiasta.

Post by LV »

Minä en pysty sitä vahvistamaan, ainakaan Wikingin suomalaisten osalta, koska he olivat olleet kotimaassa jo pitkään ennen StG 44:n käyttöönottoa.

User avatar
Sturmmann
mars
mars
Posts: 2229
Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
Contact:

Re: Kysymys STG44:n käyttö historiasta.

Post by Sturmmann »

Jossain on valokuvaa olemassa jossa Wikingin upseerit hypistelevät Mkb-42:sta. tätä Stg:n edeltäjää varmaan tässä haetaan, jos jokin suomi-poika on rynkkyä silloin käsiinsä saanut.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.

Psjääkäri
kers
kers
Posts: 147
Joined: Wed Aug 27, 2008 11:56
Location: Helsinki

Re: Kysymys STG44:n käyttö historiasta.

Post by Psjääkäri »

Minun tietoni rajautuu niihin tuntemiini ss-veteraaneihin, jotka olivat siellä. He kertovat että MG34 oli se sarjatulityökalu mikä oli heillä käytössä k-pistoolin oheella.
Ylös yhtenä miehenä - on vaarassa isäinmaa

Post Reply

Return to “Kiväärit”