Skannailin viikonloppuna vanhoja kuvia sähköiseen muotoon ja jäi vaivaamaan kuvan vartiomiehellä kädessään oleva pistooli.
Kuva oli oikeasti vanha, joten tuo m22 kesäpuseroinen vartiomies on mielestäni aito.
Ja tässä vielä zoomattuna tuo itse ase. Niklattuko? ja kolme selvää pykälää tuo edessä?
Sanoisin myös että kyseessä on "espanjalainen" m19, joskaan en löytänyt samanlaista varianttia kuvista, variantteja oli kuitenkin kymmeniä. Tuo luistin ja rungon suun porrastus on vähän erikoinen. Taas kuvatun kuvatun käden asento, pysty, kuvaisi hyvin m19 ergonomiaa.
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Palokankaan mukaan m15 ja 19 Berettoja hankittiin Puolustusvoimille lähinnä vasta välirauhan aikana. Siinä tapauksessa vartiomiehen pukeutuminen ei oikein satu yhteen.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Jep, M19. Enkä usko että on niklattu. Kulahtanu vaan ehkä muuten ja pojat öljynny sulava liikkeiseks niin valokuvassa heijastaa. tähtäimien perusteella vois olla ehkä Retolaza tai Cebra leimanen kapistus. niissä oli ainaki vahvempi kolmiomallinen takatähtäin. monessahan se oli vain joku 2-3mm vahva peltilätkä.