Nagant 1895 hintahaarukka

Keskustelua pistooleista ja revolvereista sekä niiden varusteista
wanhempimestari
sotvm1
sotvm1
Posts: 710
Joined: Fri Feb 26, 2010 8:13

Re: Nagant 1895 hintahaarukka

Post by wanhempimestari »

FN_1899 wrote:Pitäisi olla olemassa pitkäpiippuinen koease, jossa on urasovite jatkoperäkirveelle.

Olen yhden tuollaisen kirveen nähnyt. Mistään ei ole löytynyt mitään faktaa siitä, yritetty on. Kun on vain yksi kappale, eikä kirjallisuudesta tai alan museoista/kokoelmista löydy toista, tai mitään faktatietoa. Silloin herää kysymys aitoudesta. Jos kyseessä olisi proto,
siitä todennäköisesti löytyisi tietoa kirjallisuudesta... Nagant kirjan venäläinen kirjoittaja ei ollut kuullutkaan sellaisesta. No,se nyt ei tarkoita välttämättä mitään.. Jos todellista tietoa löytyy, olisin kiinostunut. Varmasti aika moni olisi...

Mielestäni fakta on fakta, jutut on juttuja. Esim. Stenin kiinteä metrin mittainen lipas on esimerkki näistä "huhuista"... :roll:

Tuosta kuvan karabiinistä, toisessa mallissa on kahva lyhennetty, eli kädensija on tosi lyhyt. Päältäpäin katsoen muuten sama..

Pentta
kers
kers
Posts: 147
Joined: Fri Mar 31, 2006 21:01
Location: Porvoo

Re: Nagant 1895 hintahaarukka

Post by Pentta »

Hei
Olen nähnyt kaksi kirvestä vierekkäin, joiden varren päässä kiinnike (toisessa kiinnikkeen kolo, itse kiinnike puuttuu) Naganiin

User avatar
JackDaniel
tstopp
tstopp
Posts: 109
Joined: Wed Nov 18, 2009 20:34
Location: Jyväskylä

Re: Nagant 1895 hintahaarukka

Post by JackDaniel »

Tästäkään ei ole kuulunut sen koommin mitään. Aika näyttää miten käy kauppojen...
Divide et Impera

User avatar
Tvälläri
ylik
ylik
Posts: 173
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:07

Re: Nagant 1895 hintahaarukka

Post by Tvälläri »

JackDaniel wrote:Juurikin tätä tarkoitin.

Mutta mihin hintaan näitä on liikkunut markkinoilla, itse kun en ole seurannut... Pikaisella otannalla löysin eilen yhden miehistömallisen Riistamaalta, olikohan hintaan 280€ tms.

Ja mikä hintoihin vaikuttaa kunnon lisäksi näissä, mitä yleisestiottaen kannattaa ottaa tarkempaan syyniin kun menee katsomaan? Laitellaan kuvia/lisätietoa heti kun pääsee käpistelemään.
Tuli vaan mieleen että noissa SA toimisissa pitää olla tarkkana tänä päivänä. Niitä on tehtailtu DA "upseeri" vehkeistä, koska jostain syystä tällä on kysyntää ollut.
Vain voittajan taistelu päättyy paraatiin...

Post Reply

Return to “Pistoolit ja revolverit”