Tuli tuossa muutama vuosi sitten hankittua Husqvarna L-40 pistooli. Ase oli mielestäni täysin käyttämätön ostohetkellä. Olen sillä muutamana vuonna ollut perinnease-ammuntakilpailuissa mukana ja sillä meikäläinenkin osuu kohtalaisen mukavasti tauluun jopa 50 metriin asti.
Sellainen asia on kuitenkin kiinnittänyt huomioni jokaisella ampumakerralla, että kun ammun sillä 9mm. Para patruunoita, niin ammuttu hylsy on aina jotenkin sellaisen "muotopuolen tynnyrin" mallinen. Siis toiselta reunalta pullistunut hieman kuperammaksi, kuin hylsyn toiselta laidalta.
Olen joiltain henkilöiltä kuullut sellaisia epäilyjä, että tämä ruotsalaisten aseeseen kalvama patruunapesä ei olisikaan "ihan" täysin 9mm:n Para, vaan "melkein" sellainen. Lahti L-35 pistoolissahan on jämpti patruunapesä ja sieltä ei muotopuolia hylsyjä lennä ulos.
Osaako kukaan palstalaisista antaa mitään kommenttia Husqvarna L-40 pistoolin patruunapesään liittyen, tai ruotsalaisten tässä aseessa käyttämästä prikulleen oikeasta patruunasta.
Husqvarna L-40 pistooli
- Sturmmann
- mars
Sovita pesään Browningin long patruunaa, joka oli käytössä ruotsalaisten Husqvarna M-07 pistoolissa. Takavuosina ostin lähdeniemeltä ko. patruunaa mm. Brovningin-03 pistoolia varten. Paran hylsy on pari milliä lyhyempi longia.
Olisi aika erikoista mikäli asia on näin?
Olisi aika erikoista mikäli asia on näin?
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
En ole minäkään kuullut vastaavasta patruunapesä ongelmasta ruotsin Lahden kanssa.Erikoinen olisi jos pitkä Browninki sinne istuisi!
On tietenkin mahdollista PoraajaBörjen tehneen työn maanantaina,välien rikkoonnuttua Gunnarin kanssa sunnuntaina.
Kannattaa kuitenkin kokeilla niin 9mm pitkää kuin lyhyttäkin(miksei?) patruunapesään,eihän sitä koskaan tiedä.
On tietenkin mahdollista PoraajaBörjen tehneen työn maanantaina,välien rikkoonnuttua Gunnarin kanssa sunnuntaina.
Kannattaa kuitenkin kokeilla niin 9mm pitkää kuin lyhyttäkin(miksei?) patruunapesään,eihän sitä koskaan tiedä.
Re: Husqvarna L-40 pistooli
Missä hinnoissa l-40 pyörii?
Oisko puolet Lahti pistooleista ?
- j o n i -
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Täällä ne ovat liki ilmaisia.. Uudenveroisia koteloineen/varalippaineen n. 150 euroa. En itse omista kuin dekona ja tuskinpa koskaan tulen ostamaan toimivaa kun tuo tippuu kokonaan keräilyalueen ulkopuolelle.
Onko suomessa ollut myynnissä L-40 ensimmäistä versiota?
Jos hurreilla on myynnissä M-40 hintaan :150 euroo jossai paikallisessa varustelekassa nii ....Kohta saa finladiassa paikallisessa lähdendenniemessä jotain muuta
1500 .Totta puhueksani näissä Lahti-pistooleissa saattaa liikkua erikoisia keräilyharvinaisuuksia. Osaksi tehdyt Suomessa (poistettu vireilmasin) + Norjan ¨vastarintaliiikkeelle tehdyt numeroimattomat .

Kyseiset aseet kyllä oli sarjanumeroitu, mutta niistä puuttuvat kaikki valmistajan merkinnät.caporal wrote: + Norjan ¨vastarintaliiikkeelle tehdyt numeroimattomat .
Ruotsalaisten mukaan aseita ei myöskään tehty Norjan tai Tanskan vastarintaliiikkeille, vaan Ruotsin salaisen palvelun, C-byrån agenttien käyttöön.
http://www.gotavapen.se/gota/m40/pist40_5.htm