Nyt äkkiä arvon raati kertomaan mikä joukko-osaston lätkä tuossa pellumissa onpi? Mikä on muuten ensivaikutelma kyseisestä aseesta, ja mitä tuo voisi suomessa maksa? Mukaan tulisi kotelo, p-puikko sekä varalipas. En tiedä aseeta mitään muuta kuin olisi myytävänä tarjousten mukaan. Nämä suomesta tulleet 7,65 parabellumit ovat harvinaisia täälläpäin
Ilmeisesti jälkeenpäin sinistetty uudelleen jos takatähtäintä ei ole viilailtu, mitä voisi maksaa suomessa olisikohan 550-680E paikkeilla,katsotaan mitä muut sanoo.
Olen nytten töissä jotenka ei ole kirjallisuutta josta katsoa mitenkä nää m/23 on merkattu, mutta ihmetyttää kun en löydä yhtään numeroa koko aseesta
Mulla on ennestään pari p-08 joissa liki joka palikka on numeroitu. Omituinen kapistus
roger67 wrote:Olen nytten töissä jotenka ei ole kirjallisuutta josta katsoa mitenkä nää m/23 on merkattu, mutta ihmetyttää kun en löydä yhtään numeroa koko aseesta
Mulla on ennestään pari p-08 joissa liki joka palikka on numeroitu. Omituinen kapistus
Omituinen kapistus,hyvin sanottu ,mutta kyllähän joku merkintä pitäisi löytää kun kyseesä on
nimeenomaan saksalainen "kampe" hehän merkitsi kaikki tekemänsä säntillisesti.
Ahaa.. aina oppii jotain uutta Googletin hiukan ja näköjään nämä m/23 pitääkin olla näin merkattu elikkä vuosilukua ei ole aseen päällä eikä numeroita sivuilla. N kirjain sekä kruunuleima SA leiman vieressä näkyy olevan tässäkin kapistuksessa. Mutta takaisin ekaan kysymykseen.. mikä on tuo LR13
Luultavasti löytyykin joitain numeroita piipun alta ym muista paikoista, mutta en ole nähnyt asetta livenä, pelkästään nämä kuvat mitä lähetin. Jos ase olisi kaupallista mallia niin miksi LR 13 levy kahvassa (mitä lineekään tarkoittavan) sekä SA leima? Tänään sain kuulla pistoolin hinnan ja se oli liki kolminkertainen verrattuna mitä numerotarkat hyväkuntoiset P08 täällä maksaa
LR = Lentorykmentti tahi Lapin rajavartiosto, mutta 13 lukuna ei täsmää...
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.
roger67 wrote:Luultavasti löytyykin joitain numeroita piipun alta ym muista paikoista, mutta en ole nähnyt asetta livenä, pelkästään nämä kuvat mitä lähetin. Jos ase olisi kaupallista mallia niin miksi LR 13 levy kahvassa (mitä lineekään tarkoittavan) sekä SA leima? Tänään sain kuulla pistoolin hinnan ja se oli liki kolminkertainen verrattuna mitä numerotarkat hyväkuntoiset P08 täällä maksaa
SA-leima ja kahvalätkä tulleet silloin kun ase on hankittu armeijan käyttöön. Suomessa on ollut sekaisin kaupallisia ja muita malleja. Itsellänikin on kaupallinen SA-yksilö, johon armeija on vaihtanut 9mm piipun kai sodan aikaan (Tikkakoski).
Tuo osastolätkä voi olla kopiokin. Onko se messinkiä? Ja kaikki mitä olen nähnyt, ovat olleet ruuvit ja tekstit "vaakatasossa". Ruuvitkin piti kai olla jotain tiettyä metallia...