Suomi kp:n lukko
Suomi kp:n lukko
Mitähän kuvassa näkyvä H-leima Suomi kp:n lukossa merkitsee? Valmistenumero 148XX muistaakseni joka tehty lukkoon "sähkökynällä".
- Attachments
-
- KP 001.JPG
- (87.66 KiB) Downloaded 3671 times
- greendevil
- sotvm1
Re: Suomi kp:n lukko
yleisesti H on hylkyleima osissa. KP:n lukkojen osalta mittavirheellinen, joka alunperin hylätty, mutta myöhemmin kuitenkin otettu käyttöön. Tälläisiä lukkoja oli mm varaosalukkoina armeijalla. Syy hylkäyksiin lienee ollut virhe mitoissa joilla ei loppujen lopuksi ollut merkitystä osan käytön kannalta. Yleinen leima noissa on lukon pohjassa oleva H 8
Kiitooksia tiedosta ! Arvelin H:n olevan jonkun tarkastajan leiman,taikka niinhän se tavallaan onkin kun on hylyksi luokiteltu.
Kiinnostaisi nähdä hyvä lähikuva Suomi-kp:n iskupiikistä. Oisko kellään laittaa kuvaa?
Pysyikö piikin muoto samana vai tehtiinkö sille muutoksia tuotannon kestäessä?
Vielä vähän otsikon aiheesta ohi... kelpaisi kuva myös Peltiheikin iskupiikistä.
Pysyikö piikin muoto samana vai tehtiinkö sille muutoksia tuotannon kestäessä?
Vielä vähän otsikon aiheesta ohi... kelpaisi kuva myös Peltiheikin iskupiikistä.
Romumuurahainen
Mielestäni tässä tapauksessa ei ole kyse hylkyleimasta.Olen nähnyt senverran useasti näitä merkintöjä ihan armeijan myymistä toimivista ja deko suomi kp:ista.Jos olisi hylätty, niin eipä varmaan olisi varasto kp:ihin noita laitettu ?!?!?! Tuohan voi tarkoittaa vaikka "HYVÄ"
Nikke Pärmi: "Tuoda, tuoda, kun kaikki toised olivad pessimisdejä, niin minä yksin olin onanisdi."