Mitä kannattaa maksaa Suomi-kp:stä?
Mitäs hullua siinä onMikki wrote:Nää kalleimmat dekot maksaa suunnilleen samanverran kun toimiva. Täysin hullua.
![Think :miettii:](./images/smilies/smiley_think.gif)
... Bis zum Bitteren Ende...
Kukas oli se Suomalainen aseseppä joka teki ko. Kp:n toimivan pienoismallin cal. Br 6.35, onkohan kukaan tehnyt esim. .22 Lr tms.?smokeball wrote:Joo, sairaaksi menee. Se nuori kaveri, joka kirjoitti Suomi kp:n tekemisestä tuolla toisessa osiossa, voisi alkaa ihan asiakseen tekemään replikaa. Pääsee muuten palkoille hyvällä käden jäljellään.
Ai niin, kaikkihan ei voi luvallisesti pitää hallussa sarjatuliaseita. Harmi.
Silloin pätee tietenkin kysynnän ja tarjonnan laki. Mielestäni siinä 500e kieppeillä olisi joku järkevä raja kakkos mallille, ykkönen tietty vähän enemmän.
Tuo on muuten mielenkiintoinen seikka, siis näin hintapoliittisessa mielessä jotta kun Kaikkiaan Tikkakoskella oli valmistettu sotien päättymiseen mennessä yli 78 000 konepistoolia, ja vuonna 1953 valmistui lähes 5000 konepistoolia sodan päätyttyä kokoamatta jääneistä osista, niin kokonaismäärä nousee 83000 kappaleeseen. Verrataan tätä valmistusmäärää esim KP44 mallin valmistusmäärään, joka pyörii 10000 kappaleen suunnilla. Valmistetut määrät ei siis tässätapauksessa vaikuta aseen pyyntihintaan. Suomi kp:n saama eittämätön maine ja oikeutettu arvostus ovat seikkoja, jotka muodostavat tätä hintaa.
Itse henkilökohtaisesti katson ehkä enemmän noita valmistusmääriä, joten kaapista löytyy Suomi kp:n lisäksi myös KP44.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuo on muuten mielenkiintoinen seikka, siis näin hintapoliittisessa mielessä jotta kun Kaikkiaan Tikkakoskella oli valmistettu sotien päättymiseen mennessä yli 78 000 konepistoolia, ja vuonna 1953 valmistui lähes 5000 konepistoolia sodan päätyttyä kokoamatta jääneistä osista, niin kokonaismäärä nousee 83000 kappaleeseen. Verrataan tätä valmistusmäärää esim KP44 mallin valmistusmäärään, joka pyörii 10000 kappaleen suunnilla. Valmistetut määrät ei siis tässätapauksessa vaikuta aseen pyyntihintaan. Suomi kp:n saama eittämätön maine ja oikeutettu arvostus ovat seikkoja, jotka muodostavat tätä hintaa.
Itse henkilökohtaisesti katson ehkä enemmän noita valmistusmääriä, joten kaapista löytyy Suomi kp:n lisäksi myös KP44.
jos ihan oikeasti joku näillä hinnoilla näitä ostaa niin myyn myös omani!AkuK wrote:Ja hintahan pompsahti.
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=84021389
Suomi-kp tonnilla omaksi!
eipä tuossakaa yhtään huutoa ja tuskin tuleekaan. 1000e ,huh huh..
Täällähän minä, syksyllä metallipuolella jatkuu projekti, jos kiinnostaa. Voishan niitä alkaa myymään vaikka näin 50€ aluksismokeball wrote:Joo, sairaaksi menee. Se nuori kaveri, joka kirjoitti Suomi kp:n tekemisestä tuolla toisessa osiossa, voisi alkaa ihan asiakseen tekemään replikaa. Pääsee muuten palkoille hyvällä käden jäljellään.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tää kasa meni euron halvemmalla.
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=81839663
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=81839663
Törni wrote:jos ihan oikeasti joku näillä hinnoilla näitä ostaa niin myyn myös omani!AkuK wrote:Ja hintahan pompsahti.
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=84021389
Suomi-kp tonnilla omaksi!
eipä tuossakaa yhtään huutoa ja tuskin tuleekaan. 1000e ,huh huh..
- Tulenjohtomies
- kenr
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
No joo tämä on just malliesimerkki tuosta menosta...
Vaikka onkin numerotarkka niin kova on hinta...itse voisin just ja just 600 euroa maksaa paikanpäällä näkemällä,sis.kyytikossun.
Terävä kaveri kun ei malta odottaa lähelle sulkeutumisaikaa ja laittaa huutoaan sitten...just tuollainen kilpaa huutaminen esim.viikko ennen kohteen sulkeutumista vaan nostaa hintaa.
Itse otan kohteesta pikakuvakkeen työpöydälle ja käyn silloin tällöin kurkkaamassa mitä kohteelle kuuluu...
Vaikka onkin numerotarkka niin kova on hinta...itse voisin just ja just 600 euroa maksaa paikanpäällä näkemällä,sis.kyytikossun.
![Smile :smile:](./images/smilies/icon_smile2.gif)
Terävä kaveri kun ei malta odottaa lähelle sulkeutumisaikaa ja laittaa huutoaan sitten...just tuollainen kilpaa huutaminen esim.viikko ennen kohteen sulkeutumista vaan nostaa hintaa.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Itse otan kohteesta pikakuvakkeen työpöydälle ja käyn silloin tällöin kurkkaamassa mitä kohteelle kuuluu...