Emman purku
Emman purku
Kertokaas viisaammat kuinka tuo DP27 oikeen puretaan.
Viisaudesta en tiedä,mutta :
Lukko/luisti taakse.
Painetaan rungon vaippaa lähellä oleva vasemmanpuoleinen painike alas/sisään ja samalla käännetään piippua vasemmalle ja takaisin oikealle,eestaas heilutellaan ylöspäin katkokierre lukitusta mukaillen "sormituntumalla"
Bipodi irtoaa vaipan etuosassa olevaa siipimutteria avatessa ja kiinnike auki kiertäen.
Nyt voidaan lukko/luisti laskea eteen,liipaisimesta painaen ja virityskammesta "saatellen".
Perä kpl irtoaa/aukeaa, takatukin oikealtapuolelta,heti rungon alkaessa olevaa lukitus ruuvin kielekettä auki kangottaessa ja aukipäin jokukierros kiertäessä ja ruuvi poistaessa. Voipi vaatia kevyttä iskua tukkiin alaspäin.
Sitten avataan vähän lukkoa ja laitetaan esim 7,62x53R hylsyn kanta luistin alapuolelle,virityskappaleenohjainputken ja piipun lukituskappaleen painikkeen jälkeen olevan luistin salpaholkin kääntövivun putken väliselle alueelle ja lasketaan luisti hylsynkannan varaan.
Sitten käännetään vapautunutta salpaholkin vipua noin puoleenväliin (eli suoraan alaspäin) Tämä vapautuu kun luistia lasketaan joustaan vastaan.
Pientä heiluttelua jos on jumissa ja kas aukeaa !
Sitten voidaan kääntää normaali "käyttö asentoon" ettei luistia/lukkoa taakse,ulospäin vedettäessä lukko tipu varpaille.
Lopuksi lukko nostetaan ylös,pois johteiltaan.
Näin se käy. Kuulosti monimutkaisemmalle kuin itse asiassa onkaan.
Lukko/luisti taakse.
Painetaan rungon vaippaa lähellä oleva vasemmanpuoleinen painike alas/sisään ja samalla käännetään piippua vasemmalle ja takaisin oikealle,eestaas heilutellaan ylöspäin katkokierre lukitusta mukaillen "sormituntumalla"
Bipodi irtoaa vaipan etuosassa olevaa siipimutteria avatessa ja kiinnike auki kiertäen.
Nyt voidaan lukko/luisti laskea eteen,liipaisimesta painaen ja virityskammesta "saatellen".
Perä kpl irtoaa/aukeaa, takatukin oikealtapuolelta,heti rungon alkaessa olevaa lukitus ruuvin kielekettä auki kangottaessa ja aukipäin jokukierros kiertäessä ja ruuvi poistaessa. Voipi vaatia kevyttä iskua tukkiin alaspäin.
Sitten avataan vähän lukkoa ja laitetaan esim 7,62x53R hylsyn kanta luistin alapuolelle,virityskappaleenohjainputken ja piipun lukituskappaleen painikkeen jälkeen olevan luistin salpaholkin kääntövivun putken väliselle alueelle ja lasketaan luisti hylsynkannan varaan.
Sitten käännetään vapautunutta salpaholkin vipua noin puoleenväliin (eli suoraan alaspäin) Tämä vapautuu kun luistia lasketaan joustaan vastaan.
Pientä heiluttelua jos on jumissa ja kas aukeaa !
Sitten voidaan kääntää normaali "käyttö asentoon" ettei luistia/lukkoa taakse,ulospäin vedettäessä lukko tipu varpaille.
Lopuksi lukko nostetaan ylös,pois johteiltaan.
Näin se käy. Kuulosti monimutkaisemmalle kuin itse asiassa onkaan.
- Sturmmann
- mars
- Posts: 2229
- Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
- Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
- Contact:
Asemessuilla varmasti löytyy! Siellä sitten etsit tämmöisen pienen vanhemman miehen käsiin, niin vot! Tiedustelusta varmaan saat numeron, jos et malta odottaa, kun vaan kysyt Martti Lajunen Iisalmesta. Jos Martilta et löydä niin sitten voi alkaa tuottamaan jo ongelmia. Kerrotko kuinka kävi, jos otat häneen yhteyttä?
Ps. Itse olen kaikkiin sotaväen käytössä olleisiin aseisiin saannut Martilta osat, joten en usko sinullekkaan pettymystä tulevan tämän asian johdosta!
![Image](http://www.pkymasehist.fi/mes03_42.jpg)
Ps. Itse olen kaikkiin sotaväen käytössä olleisiin aseisiin saannut Martilta osat, joten en usko sinullekkaan pettymystä tulevan tämän asian johdosta!
![Image](http://www.pkymasehist.fi/mes03_42.jpg)
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.