MG42, Hecklerin uudempi jalusta???

Keskustelua kone- ja pikakivääreistä sekä niiden varusteista
Post Reply
User avatar
Stoppari
vääp
vääp
Posts: 256
Joined: Sun Aug 27, 2006 18:31

MG42, Hecklerin uudempi jalusta???

Post by Stoppari »

Olisko täällä tietäjää, kun taannoin ihmettelin MG 42:sen jalustaa, kun siihen laittoi varsinaisen, se ei suostunut ampumaan sarjaa, vaan kertalaukauksen?Mistä tämä mahdollisesti johtuu?Normaalisti kun ampui ilman jalustaa, etutuilla, niin päkätti oikein iloisesti...Olisko kokemuksia?Kyseessä siis uudempaa valmistetta oleva Hecklerin tekemä jalusta optisilla tähtäimillä.
Nikke Pärmi: "Tuoda, tuoda, kun kaikki toised olivad pessimisdejä, niin minä yksin olin onanisdi."

User avatar
G3
sotvm6
sotvm6
Posts: 400
Joined: Sat Apr 01, 2006 1:54
Location: Pirkanmaa, Pohjois-DDR
Contact:

Re: MG42, Hecklerin uudempi jalusta???

Post by G3 »

Stoppari wrote:Olisko täällä tietäjää, kun taannoin ihmettelin MG 42:sen jalustaa, kun siihen laittoi varsinaisen, se ei suostunut ampumaan sarjaa, vaan kertalaukauksen?Mistä tämä mahdollisesti johtuu?Normaalisti kun ampui ilman jalustaa, etutuilla, niin päkätti oikein iloisesti...Olisko kokemuksia?Kyseessä siis uudempaa valmistetta oleva Hecklerin tekemä jalusta optisilla tähtäimillä.
Jaaha... vaikea sanoa muutakuin että oletko kokeillut useita kertoja, vanhoissa MG42:ssa ja vanhoilla/roska paukuilla tämäkin ase tökkii mutta en tietysti tiedä aseesi/patruunoiden kuntoa mutta jalustan ei pitäisi vaikuttaa asiaan muutenkuin jos jalustan "rekyylijouset" ovat löystyneet niin voisikohan se aiheuttaa jotakin??
In a world of compromise, some don´t.

WE CON THE WORLD

User avatar
smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 4444
Joined: Sat Nov 10, 2007 19:12
Location: Lappi

Re: MG42, Hecklerin uudempi jalusta???

Post by smokeball »

Siis, jos jalusta antaa liikaa perään, niin normaali lukon latausliike ei toimikaan. Tuntuu järkevältä selitykseltä. :miettii:
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

User avatar
G3
sotvm6
sotvm6
Posts: 400
Joined: Sat Apr 01, 2006 1:54
Location: Pirkanmaa, Pohjois-DDR
Contact:

Re: MG42, Hecklerin uudempi jalusta???

Post by G3 »

smokeball wrote:Siis, jos jalusta antaa liikaa perään, niin normaali lukon latausliike ei toimikaan. Tuntuu järkevältä selitykseltä. :miettii:
En oikein muuta jalustasta johtuvaa syytä äkkiseltään keksi.
In a world of compromise, some don´t.

WE CON THE WORLD

User avatar
HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 3500
Joined: Tue Dec 23, 2008 15:40
Location: Salpalinja

Re: MG42, Hecklerin uudempi jalusta???

Post by HL/A »

Minulla on täysin päinvastaisia kokemuksia. MG34'ssäni on vaipan ja rungon välisessä saranassa hieman klappia, kun ammun etutuen varasta tekee varsin usein syöttöhäiriön mutta kun kiinnitän aseen lavettiin ( sitoo paketin nippuun koko matkalta ) pelaa kuin käkikello.
T,
HL/A

User avatar
Stoppari
vääp
vääp
Posts: 256
Joined: Sun Aug 27, 2006 18:31

Re: MG42, Hecklerin uudempi jalusta???

Post by Stoppari »

Patruunat oli cal.308 ylijäämää, siis ko. MG oli muutettu ampumaan 308:ia. Semmonen ihmetyttää, että jalustan jousissa oli joku punainen kilke, olisko tämä jokin sarjatulen estin.MG:hän ampuu vain sarjaa, miten jalusta voi muuttaa aseen amumaan vain kertatulta....Outoa, mutta ainakin näin oli minulla...
Nikke Pärmi: "Tuoda, tuoda, kun kaikki toised olivad pessimisdejä, niin minä yksin olin onanisdi."

User avatar
G3
sotvm6
sotvm6
Posts: 400
Joined: Sat Apr 01, 2006 1:54
Location: Pirkanmaa, Pohjois-DDR
Contact:

Re: MG42, Hecklerin uudempi jalusta???

Post by G3 »

Stoppari wrote:Patruunat oli cal.308 ylijäämää, siis ko. MG oli muutettu ampumaan 308:ia. Semmonen ihmetyttää, että jalustan jousissa oli joku punainen kilke, olisko tämä jokin sarjatulen estin.MG:hän ampuu vain sarjaa, miten jalusta voi muuttaa aseen amumaan vain kertatulta....Outoa, mutta ainakin näin oli minulla...
Niissä on kaikissa sellainen, siihenhän ne hylsyt(osa ainakin) kililisee joten kai se on vain maalattu punaiseksi ettei kukaan mene epähuomiossa lykkäämään kättään sinne ammunnan aikana!
In a world of compromise, some don´t.

WE CON THE WORLD

Post Reply

Return to “Kone- ja pikakiväärit”