Kuvassa pari sytyttimen runkoa. Rungot on ilmeisesti valmistettu hylsyistä. Runko 7,62*53R ( Kannasta erottuu osittainen leima SAT 24 ) ja räjähdysnallin sytyttävänä nallina käytetty 9mm Para-hylsyn nallitaskua. ( Leima S-42 9mm ).
Kyseessä on vetosytytin. Muistan tätä kuitenkin kutsutun iskusytyttimeksi. Kuvasta puuttuvat iskuri, iskurin jousi ja "korkki".
Missä kaikissa miinoissa tätä on käytetty ja milloin ?
Sytytin
- Korpisoturi
- kaartsotvm4
Sytytin
- Attachments
-
- Sytyttimet.JPG
- (71.81 KiB) Downloaded 354 times
Re: Sytytin
Penaalimiinoissa ainakin ja paukkuhälyttimissä sisäänrakennettuna.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
HL/A kertokin missä käytetty ja oon samaa mieltä,mulla on samoja sytyttimiä,omat on hankittu Korian pion.työmaalta +joen toiselta
puolelta .Penaalit kyllä tajuan mut kun en oo pioneeri ,vaikka oon jonkun pion. kurssin Ressussa käyny, niin minkä laisissa paukkuhälyttimissä
sisäänrakennettuna näitä on ollut tiedän et vastausta tulee kiitos
puolelta .Penaalit kyllä tajuan mut kun en oo pioneeri ,vaikka oon jonkun pion. kurssin Ressussa käyny, niin minkä laisissa paukkuhälyttimissä
sisäänrakennettuna näitä on ollut tiedän et vastausta tulee kiitos
Pahvikuorinen, oliko se M/41 Nyt en saa kuvaa laitettua.
Kyllä, itselläni oli ennen kaksi sellaista. Toisen myin muistaakseni Flandersille.HL/A wrote:Pahvikuorinen, oliko se M/41 Nyt en saa kuvaa laitettua.
"Mies miestä vastaan taistelussa voittaja on se, jolla on yksi patruuna enemmän lippaassaan."
Erwin Rommel
Erwin Rommel
- Ned Flanders
- kenr
Ei ollut se pahvikuorinen.
Pahvikuorinen on kuin "vanhan hyvän ajan" tykinlaukaus johon on sytytyslangan paikalle tungettu tuo sytytin.
Pahvikuorinen on kuin "vanhan hyvän ajan" tykinlaukaus johon on sytytyslangan paikalle tungettu tuo sytytin.
Minulla on kaksi erilaista joissa molemmissa sama sytytin. Toinen on ruskeasta paperista kääritty ja narulla päistään kuristettu Nedin mainitseman vanhan tykinlaukauksen oloinen. Toinen on vihreäksi maalattu pahvista muottiin puristettu teollisemmin valmistetun oloinen.
En saa valitettavasti kuvia aikaiseksi sillä en vielä ole keksinyt miten saan kuvien pikselimäärää pienennettyä uudella kuvankäsittelyohjelmallani jotta sivusto hyväksyy ne.
En saa valitettavasti kuvia aikaiseksi sillä en vielä ole keksinyt miten saan kuvien pikselimäärää pienennettyä uudella kuvankäsittelyohjelmallani jotta sivusto hyväksyy ne.
- Ned Flanders
- kenr
Pärkele, Pahviahan se oli tuo toinenkin. Häpeäkseni joudun tunnustamaan virheeni (S**tanan muisti, vanha petturi)HL/A wrote:. Toinen on vihreäksi maalattu pahvista muottiin puristettu teollisemmin valmistetun oloinen.
.