Nyt ne iski starttipistooleihin

Keskustelua kaikista muista aseista ja niiden varusteista
Post Reply
eklu
res vänr
res vänr
Posts: 806
Joined: Sun Nov 12, 2006 19:20
Location: Vaasa

Nyt ne iski starttipistooleihin

Post by eklu »

Lukekaapas tästä.
Kannattaa lukaista, saas nähdä miten bigborejen kanssa 1.12. jälkeen :|

Pätkä blogikirjoituksesta:

"Sitten päästiin perusteeseen. Mihin oikein sitä tarvitsen? Kerroin, että harrasta palveluskoiralajeja ja siinä ammutaan starttipistoolilla. Tästä vaadittiin selvitys, kerroin että säännöt löytyvät netistä ja harrastus on ihan yleinen, että siihen kuuluu useita lajeja. Poliisi ja asiakasneuvoja totesivat yhteen ääneen, ettei riitä, että he eivät ala tutkimaan sääntöjä. Siis mitä? Starttipistoolilupiin erikoistunut poliisimies ei selvitä mihin tarkoitukseen näitä nallipyssyjä yleensä edes käytetään."


http://kappale.blogspot.fi/2015/10/palv ... -ovat.html

Tuo blogspot juttu todella mielenkiintoinen. Tuo linkki pitää kopioida kokonaan jotta pääsee lukemaan miten lupaa ei saa starttipistooliin.

User avatar
Anska
erikmest
erikmest
Posts: 311
Joined: Sat Aug 26, 2006 15:48
Location: EUvostoliitto

Re: Nyt ne iski starttipistooleihin

Post by Anska »

Hei!

Starttiaseet.

Olen odottanut yli 9kk KKO:n päätösta otetaanko asia käsittelyyn siellä. Mutta mitään ei kuulu!

Asianajajani sanoi, että normaali odotus aika on n. 3 - 4 kk.

Ei auta muuta kun odottaa.

Mutta odotellessani olen aina lukenut Mikko Niskasaari: http://www.mikkoniskasaari.fi/node/201

t.Anska
Adolf Ehrnrooth:" Kotka on laskeutunut".

eklu
res vänr
res vänr
Posts: 806
Joined: Sun Nov 12, 2006 19:20
Location: Vaasa

Re: Nyt ne iski starttipistooleihin

Post by eklu »

Tuo kaliiperi kohta on myös mielenkiintoinen tuossa mun ensinmäisessä postauksessa, suurin osa on 8mm patruunalle eli kaikki itselataavat starttarit. En oli nähnyt moista kaliiperia toimivissa aseissa mutta revolveri tyyppisissä on 9mm patruuna. Rullaan ei mahdu oikea patruuna kun sielä on kielekkeet jotka rajoittavat pituuden mukaan pois oikeat patruunat kuten myös ns. kaasupatruunat. On myös kaliiperi joka vastaa piekkarin patia edes ns. penniläinen ei mahdu, yksi 9mm peli on ollut oikea ase ja siinä piippu on porattu isommaksi ja sitten n. 6mm putki puristettu piippuun, pesään menee lyhyt 8mm pati ja lipas muutettu. Siinä on piippu auki mutta poliisit tehdessään mulla tarkastusta eivät siihen reagoineet, kaasu patruuna jos niitä edes 8mm koossa on ei mahdu. Kauan ne niitä tutki ja valokuvasivat kaikki, niin siihen jossa piippu on auki löytyy paperit muutoksesta. Muutettu ilmeisesti silloin kun taskuaseet meni kiven alle ja liike halusi niistä eroon.

Kun kävin pyytämässä kummipojalle lupia äänen vaimentimiin poliisit vaan nauroi, mulla PCP ilmakoita joissa ääni on kova ilman vaimenninta mutta niissä on normi kierre eli sopisivat oikeaan aseeseen, Oulun työstökeskuksen tuotteita. En arvaa käydä luvittamassa kuin ilmakot joissa yli 6.35 kaliiperi, aikaa pitäisi olla vielä reilusti. Kyllä metsään ollaan menossa jos koiran kouluttaja ei saa nallipyssyyn lupaa.

Tässä kokonainen linkki tuohon ekaan postaukseen. http://kappale.blogspot.fi/2015/10/palv ... -ovat.html
Last edited by eklu on Tue Oct 27, 2015 14:15, edited 1 time in total.

eklu
res vänr
res vänr
Posts: 806
Joined: Sun Nov 12, 2006 19:20
Location: Vaasa

Re: Nyt ne iski starttipistooleihin

Post by eklu »

No tästä tuli tupla jostain syystä, sori.

Post Reply

Return to “Muut aseet”