Voiteluaine

Keskustelua tähtäinkiikareista yms.
Post Reply
ttkl
tstopp
tstopp
Posts: 109
Joined: Sat Oct 18, 2008 17:20

Voiteluaine

Post by ttkl »

Mikähän on oikea voitelurasva tähtäinkiikarin ja yleensäkin optisten laitteiden säätömekanismeihin?
Alkuperäinen on yleensä vaaleaa voidemaista, ilmeisesti juuri tähän tarkoitukseen.

User avatar
HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 3500
Joined: Tue Dec 23, 2008 15:40
Location: Salpalinja

Re: Voiteluaine

Post by HL/A »

Mitenkäs olisi valkovaseliini, sehän taitaa sopia vähän jokaiseen tarkoitukseen :miettii:
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.

ttkl
tstopp
tstopp
Posts: 109
Joined: Sat Oct 18, 2008 17:20

Re: Voiteluaine

Post by ttkl »

HL/A wrote:Mitenkäs olisi valkovaseliini, sehän taitaa sopia vähän jokaiseen tarkoitukseen :miettii:
Onkos tämä apteekkitavaraa?

User avatar
Canet
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 3280
Joined: Fri Sep 29, 2006 11:51
Location: Länsirannikko

Re: Voiteluaine

Post by Canet »

Eiköhän sitä apteekista saa..ilman reseptiä :-D

eklu
res vänr
res vänr
Posts: 806
Joined: Sun Nov 12, 2006 19:20
Location: Vaasa

Re: Voiteluaine

Post by eklu »

Itse suosittelisin sukeltajan silikoonia jolla voidellaan kaikki regulaattorit yms. ja ei varmasti syö kumia kuten tuo apteekin naisten huulirasva tekee. Saa urheiluliikkeistä ja kestää painetta syttymättä ja olen nähnyt jousiampujen laukussa vahapurkin vieressä ja vaha menee jänteeseen ja rasva ? taljajousimiesten huoltolaukuihin kun kurkkaa uteliaisuuttani. Mun fyysinen kunto ei vielä riitä mutta olen edistynyt fysikaalisessa hoidossa hyvin että ehkä ostan. Kysyn kokeneilta neuvoa ja voi löytyä hyvä käytetty mulle, kivaa hommaa katsoa ja naisia niinkuin ampumaradallakin ja antavat kyllä koittaa mutta lajiin liittyy todella paljon opeteltavaa.

Post Reply

Return to “Optiikka”