KK Maksim kiikari 1937
Re: KK Maksim kiikari 1937
Näkyy olleen joskus Suomalaistenkin käytössä,kun SA leimattu.
Aika harvoin näitä on vastaan tullut. Ulkomitoiltaan tämä on aika lailla sama kuin 45mm piiskan joita liikkuu enemmänkin. Vielä harvinaisempi kuitenkin taitaa olla jalka jolla tähtäin kiinnittyy Sokolov-jalustaan.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Hmm...kaiverrus haiskahtaa... aika huolettomasta tehty ja SA samoin.. tämä on vain minun mielipiteeni...kun kaikkea lisätään myynnin edistämiseksi ..ei saa suutua mielipiteestä..
-
- kaartsotvm3
Nuo kaiverrukset ei oo aitoa nähneetkään...ainakaan tuo ns. "SA-leima" (heh heh).
- Attachments
-
- 60014463.jpg
- (51.28 KiB) Downloaded 5287 times
-
- 60014429.jpg
- (74.49 KiB) Downloaded 5292 times
SA on kaiverrettu jonkin muun merkin päälle. Mittasuhteet ja työnlaatu kertovat kyseessä olevan väärennöksen.caporal wrote:Hmm...kaiverrus haiskahtaa... aika huolettomasta tehty ja SA samoin.. tämä on vain minun mielipiteeni...kun kaikkea lisätään myynnin edistämiseksi ..ei saa suutua mielipiteestä..
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.
Naapuri harrastajien tekele annetaan antteeksi niin kauan kuin pysyy oikalla puolen rajaa no positiivis kyllä kun tuntevat jo historiaa silleen kun se on ollut eivätä pelkästään opetuksen kautta positiivisiä kokemuksia myös tuosta jengistä nykypäivänä
Muuttuuko yleisempi piiskan tähtäin pelkästään kaivertamalla harvinaisemmaksi kuularuiskun tähtäimeksi..?
Vai onko tähtäinristikkokin molemmissa sama, tai säätörumpujen asteikot...
Vai onko tähtäinristikkokin molemmissa sama, tai säätörumpujen asteikot...
"Aseeton kansa on kelvoton!" J.V. Snellman
Jos piiskan tähtäimellä tarkoitetaan 45 K:n optiikkaa, niin muistini mukaan poikkeaa aika lailla - eikös siinä ollut sellainen ruudukko.. Samassa tähtäinkuvassa on vermeet ja viivat sekä panssari-, että sirpalekranaatin matkaan saattamiseksi.
Nimenomaan, piiskan tähtäimessä on täysin erilainen tähtäinkuvio. En nyt suoraan muista millainen neukkujen Maximin tähtäimessä pitäisi olla mutta tämä ainakin vastaa vanhaa sakujen tähtäinkuviota. Suomalaisessa taisi olla erilainen ristikko
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Kyllä tuossa chetlasen tähtäimessä on oikeanlainen tähtäinkuvio. Itse olen jonkin verran nähnyt näitä KK:n tähtäimiä ja ainkin minusta tuo kuvassa oleva vaikuttaa aidolta. Tähtäimestä on olemassa valmistusmerkinnöiltään ainakin 3 erilaista variaatiota. Tuo Chetlasen kuvassa oleva tähtäin on yksi niistä. Kaikki tuon mallin merkinnät ovat kaiverrettu jo alun perin tosi "käsivaraisesti" joten aidon ja kopion vosi erottaa siitä, että kopiossa (jos niitä edes on olemassa) leimat ovat liian hyvin tehtyjä. Myös tuo SA-leima on mielestäni aito. Ne tehtiin optisella korjaamolla ihan käsin sähkökynällä, joten jos kaivertajan käsi on vähän vapissut, leima voi olla vähän epäsymmetrisesti. Näistä sotasaaliiksi saaduista KK:n tähtäimistä tehtiin suomessa 45:mm JVK:n tähtäimiä muuttamalla matka-asteikot tykille sopivaksi. Yleensä tuohon kanteen kaiverrettiin tästä merkinnäksi K 45mm, mutta olen nähnyt useamman tähtäimen, josta tuo merkintä puuttuu.HL/A wrote:Nimenomaan, piiskan tähtäimessä on täysin erilainen tähtäinkuvio. En nyt suoraan muista millainen neukkujen Maximin tähtäimessä pitäisi olla mutta tämä ainakin vastaa vanhaa sakujen tähtäinkuviota. Suomalaisessa taisi olla erilainen ristikko
Paha tuohon on käydä SA leimaa stanssaamaan,purkamatta tähtäintä...JVA wrote:Kyllä tuossa chetlasen tähtäimessä on oikeanlainen tähtäinkuvio. Itse olen jonkin verran nähnyt näitä KK:n tähtäimiä ja ainkin minusta tuo kuvassa oleva vaikuttaa aidolta. Tähtäimestä on olemassa valmistusmerkinnöiltään ainakin 3 erilaista variaatiota. Tuo Chetlasen kuvassa oleva tähtäin on yksi niistä. Kaikki tuon mallin merkinnät ovat kaiverrettu jo alun perin tosi "käsivaraisesti" joten aidon ja kopion vosi erottaa siitä, että kopiossa (jos niitä edes on olemassa) leimat ovat liian hyvin tehtyjä. Myös tuo SA-leima on mielestäni aito. Ne tehtiin optisella korjaamolla ihan käsin sähkökynällä, joten jos kaivertajan käsi on vähän vapissut, leima voi olla vähän epäsymmetrisesti. Näistä sotasaaliiksi saaduista KK:n tähtäimistä tehtiin suomessa 45:mm JVK:n tähtäimiä muuttamalla matka-asteikot tykille sopivaksi. Yleensä tuohon kanteen kaiverrettiin tästä merkinnäksi K 45mm, mutta olen nähnyt useamman tähtäimen, josta tuo merkintä puuttuu.HL/A wrote:Nimenomaan, piiskan tähtäimessä on täysin erilainen tähtäinkuvio. En nyt suoraan muista millainen neukkujen Maximin tähtäimessä pitäisi olla mutta tämä ainakin vastaa vanhaa sakujen tähtäinkuviota. Suomalaisessa taisi olla erilainen ristikko