m27Rv arvo

Mosin-sukuiset kiväärit ja varusteet
Post Reply
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

m27Rv arvo

Post by Rokka »

Suomessahan ei kovin paljon ko. kiväärejä näytä liikkuvan, jännä juttu kun kyselin tuolta gunboards kommuunissa missä hinnoissa nuo RV kiväärit tuolla lahdentakana liikkuvat ymmärtääkseni hintahaitari heitti 250-500 taalan väliin, olisiko näin alhaalla ? missä hinnoissa täällä on niitä liikkunut jos olette törmänneet !

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

sako92s
kenr, vr3
kenr, vr3

Post by sako92s »

Jenkeissäkin m27 RV:stä saa noin 3000 taalaa, on jollain jäänyt nolla perästä pois ;) jos täällä tulisi aito myyntiin ,hintapyyntö olisi varmasti 2000 euron luokkaa.

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Olen kanssasi samoilla linjoilla :) uskoisin niin että toveri ameriikkalainen on sekoittanut asian vaikka puhe on ollut m27Rv kivääristä johonkin muuhun lyhyeen mosin kivääriin, yksi oikea tikkakoskelainen on kyllä tulossa myyntiin lahden toiselle puolen, seuraan mielenkiinnolla asian edistymistä ja hinna kehittymistä !

- j o n i -

MAT
sotvm1
sotvm1

Post by MAT »

Jep, 2500-3000 on käypä hinta merean takana, just yks tuttu siellä sellaisen osti.

Turun Asemessuilla 2006 myytiin yks aito ja se hinta oli muistaakseni luokkaa 1800-2000 e.

Sturmmann
mars
mars

Post by Sturmmann »

V A R O V A I N E N pitää olla!!! Näitä on väärennetty ainenkin 80-luvulla muutaman tunnetun kotimaisen keräilijän toimesta. Nimiä en uskalla mainita vaikka toinen Turun suunnalla vaikuttanut keräilijä kuolikin jo vuosia sitten. Lisänä samassa puljassa tuli Tykistöbellumeihin piippuja eli ts. rakensivat ko. Bellumeita. (voimakkaasti huhutaan)
Kaverin asehuoneen seinällä on tuosta kuolinpesästä RV-27 Itse suhtaudun siihen skeptisesti, koska muistan niiden rakentaneen lähes kaikkea silloin. Mutta en luonnollisesti halua alkaa häntä masentamaan, joten pitäköön "aitoa" M-27:aa telineessä! :miettii:

tarkoittamani henkilöt olivat kovia vaikuttajia näissä asioissa 80/90-lukujen taitteessa...
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.

Hogman
kaartkorpr
kaartkorpr

Post by Hogman »

Itselleni on kulkeutunut alkuperäinen rv-27 piippu. Ja onhan se tullut siitä kivääri kasattua. En kyllä oo sitä tehnyt alkuperäisen mukaiseksi. Sepä tuppaa olemaan tuollaiseten rv 27 kivääreiden aitouden osoittaminen aika kinkkinen juttu. Kun sattuvat olemaan alkujaankin suurimmilta osin käytetyistä osista kyhättyjä.
Ei vauhti tapa, vaan äkkipysäys!

Polarfuchs
sotvm1
sotvm1

Post by Polarfuchs »

27RV:n alkuperäisiä piippuja ja lukonkampia liikkui jonkunverran markkinoilla 80 -luvulla, sarjanumeroa 73-74t. Yksityisten hallussa olevat tukit ovat 99.5 prosentin varmuudella jälkeenpäin tehtyjä. Ainoat alkuperäiset, muutamaa yksittäistä asetta lukuunottamatta ovat Sotamuseon hallussa. Uustuotantotukit ovat varsin hyviä, on todella vaikea erottaa alkuperäisestä, koska osa tehtiin samoilla koneilla kun orginaalit ja tukin takaosa sormiliitoksesta lähtien on alkuperäinen 27 -tukki.

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

http://imageevent.com/willyp/firearmsal ... =4&s=0&z=9

...poimin netistä kuvan RV kiväärin Tikkakosken piipun alapuolesta, mitäs leimoja tuossa on kun ovat aika epämääräisiä...

- j o n i -

Hogman
kaartkorpr
kaartkorpr

Post by Hogman »

Puhuin aikaisemmin mahdollisesti palturia, nyt en ole varma mikä piippu se on mistä aseeni olen rakennellut. Piipun numerointeja kun tutkin huomasin että ei sovi M- 27 rv:n sarjanumerointeihin. Omani on vuodelta 1932 ja sarja numero on 54xxx. Kun piipun sain se oli pinnoiltaan ala-arvoisessa kunnossa syöpymiä ja ruostetta. Mitoiltaan ja tähtäimiltään se oli samanlainen kuin m-27rv. Romukaupasta se piippu on alkujaan lähtöisin kuulemma. Ei kenellään sattuisi olemaan ylimääräisenä tukkia, metsästysmallinenkin kävisi. En aio muokata siitä mitään m-27rv reproa vaan käyttö vehkeeksi meinasin hirvijahteihin.
Ei vauhti tapa, vaan äkkipysäys!

sako92s
kenr, vr3
kenr, vr3

Post by sako92s »

" Virallisen" sarjanumeroalueen ulkopuolisia yksilöitäkin löytyy, eli kyseessä on luultavasti ihan oikea m27 RV:n piippu.

Polarfuchs
sotvm1
sotvm1

Post by Polarfuchs »

27 RV piipuja löytyy tämän numerosarjan 73t ja 74t ulkopuolelta jonkunverran. Ovat normaalin 27 JV/ tehtaalla tehtyjen vakiosarjaan sijoittuvin kivääriinppujennumerosarjojen tuotteita.
Där stridde en skara av trofasta män, till de yttersta skären trängda
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)

Post Reply

Return to “Mosin-Nagant”