Tuo minun Mosin-Nagant 91-30 suomalainen on oletettavasti myyty aikoinaan täydellisen peruskorjauksen jälkeen käyttämättömänä varastossa säilytyksen jälkeen jollekin asekeräilijälle. Niitähän myytiin silloin (jopa Suomeen) noissa suurissa 1980-luvun loppupuolen PV:n Mosinien poistomyynneissä. Amerikkaan taisi mennä todella suuria määriä Mosineita. Alkuperäinen ostaja on sen myynyt taas asekeräilijälle Tampereen suuntaan, joka myi sen vuonna 2009 taas minulle (asekeräilijä). Aseen mukana tuli uudenveroinen suomalaiseen tummaan sävyyn sinistetty 91-30 rotanhäntäpistin, mistä oli alkuperäiset neuvostoliittolaiset merkinnät hiottu ennen sinistystä pois ja lyöty siihen suomalainen numero 350.
Maksoin aseesta vuonna 2009 tasan 200 euroa pistimen kanssa, enkä edes yrittänyt tinkiä hinnasta. Kyllä tuo Pyssypuodin 790 euron hinta tuntuu melkolailla "hatusta vetäistyltä hinnalta" käytetystä 91-30 suomalaisesta.
Tikka m/91-30 galluppi
Re: Tikka m/91-30 galluppi
En ole ihan varma, olenko tuollaisen huumorin ystävä.igorrock wrote: http://www.pyssypuoti.fi/kauppa/product ... php?p=1408
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Wunderwaffen
- erikmest
Hevosmiehet kertoi kylillä, että em. liikkeen omistaja teki edellisen firman myynnillä hyvän tilin, joten tuolla pyssyjen myynnillä ei tarvitse tienata elantoa vaan olisi enemmänkin harrastustoimintaa.
äly * voima = vakio
Lisää offtopiccia mutta minulle on muodostunut sellainen kuva että ao. liikkeen ehkäpä pääasiallinen asiakasryhmä ovat venäläiset militarisan keräilijät. Niitä on ollut paikalla molemmilla kerroilla kun vierailin liikkeessä ja muistelenpa että liikkeessä oli paikalla myös venäläistä lähtöä oleva työntekijä. Tämä osaltaan selittänee miksi käytettyjen aseiden myynti ei ole niin kovin tärkeää ja hinnat sen mukaiset..... ![Think :miettii:](./images/smilies/smiley_think.gif)
![Think :miettii:](./images/smilies/smiley_think.gif)
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"