28-30 Suojeluskunta pystykorva

Mosin-sukuiset kiväärit ja varusteet
jaska
maj
maj

Post by jaska »

No toi 800 on kyllä mun kukkarolle liikaa.Onhan se lähes käyttämättömän oloinen ase mutta 600.ekua enempää en vielä suostu moisesta maksamaan.Onneksi noita saa vielä muiltakin,kuin kauppiailta ja silloin voidaan hinnoista aina neuvotella.

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Hyvän näköinen 28-30 MiHalla. Itse olen yrittänyt etsiskellä 28-30 hihnaa ja noita pikkulenkkejä, on muuten melkoisen vaikea löytää... ja hihnojenkin hinnat nousevat Suomessa ihan kummiksi... muutaman hyvän ehdokkaan olen löytänyt ebay:n kautta ameriikasta, mutta nykyään ovat varsin haluttomia lähettämään mitään aseisiin liittyvää euruuppaan ???
76253r wrote:Mulla on niin h******n huono tuuri että en löydä mitään herkkuja, aina joku kerkiää ensin.. :evil:
Pakko kaataa suolaa haavoille... viime talvisen topicini muodossa, silloin vielä löysin ensimmäisen sarjan 28-30 kiväärin 100 € hintaa, kivääri osoittautui ensimmäisistä ammunnoista, erittäin tarkaksi ja toimivaksi peliksi...

http://www.pkymasehist.fi/phpBB2/viewto ... highlight=

Samoin tarkka oli tämäkin,

http://www.pkymasehist.fi/phpBB2/viewto ... highlight=

...mutta sitten toinen 100 € hintaan ostamani 1944 M39 ei niinkään, olen sitä käynyt nyt 3 kertaa ulkoiluttamassa ja en ole vieläkään osunut sillä tauluun.... kaveri kertoi ampuneensa sillä hirviä... no veikkaisin hirvien kyllä juoksentelevan vielä jossain, ellei joku muu ole niitä ampunut...

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by reka65 »

76253r wrote:Mulla on niin h******n huono tuuri että en löydä mitään herkkuja, aina joku kerkiää ensin.. :evil:
Sama homma,ei tuuria näillä markkinoilla,vaan viime viikolla sukulaismies kertoi tutulla leskellä olevan isänsä aseita joita voisi mennä katsomaan,aikaa ei vielä sovittu.Kai sinnekin joku muu ehtii ensin.

CH
kenrmaj
kenrmaj

Post by CH »

Rokka wrote: Pakko kaataa suolaa haavoille... viime talvisen topicini muodossa, silloin vielä löysin ensimmäisen sarjan 28-30 kiväärin 100 € hintaa, kivääri osoittautui ensimmäisistä ammunnoista, erittäin tarkaksi ja toimivaksi
Montako hunttia Rokan pojalle olisi lyötävä kouraan, että ase irtoaisi? 300E? 400E?

Mulla on myös ensimmäistä tuotantosarjaa oleva peli. Maksoi 20E. Metalliosissa on alkuperäinen sinistys ja perälevy on samalla numerolla. Liipaisin herkkyysjousitettu. Lukko ryökäle on vaihtunut. Uudesta ei enää löydy S-numeroa, ainoastaan sarjanumeron neljä viimeistä lukkotappiin iskettynä. Parempikuntoista piippua en ole saman mallin aseissa nähnyt.

Edellinen omistaja oli "parannellut" asetta pesemällä tukin. :evil: Alkuperäinen lakkaus on tallella enää sormiurassa ja tukin yläpinnalla, kun asetta päältäpäin katsoo. Tekisi mieli heittää pilattu tukki mäkeen, jahka ensin löytäisi jostain sopivan korvikkeen. Tällainen olisi vanhasta m/91 -tukista m/28-30 mittoihin katkaistu malli. Onko tietoa saatavuudesta?

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

CH wrote: Montako hunttia Rokan pojalle olisi lyötävä kouraan, että ase irtoaisi? 300E? 400E?
Valitettavasti, en ainakaan nyt näe tarvetta tuosta luopua, mutta pidetään korvan takana :), tuon toisen m28-30 1940 suojeluskuntakilvillä ja erittäin kirkkaalla piipulla olenkin jo luvannut "tervakummulle", ehtona on 300m suomenmestaruuden voittaminen... no onneksi lahjoitukseen on sovittu voiteluraha :)

Harmi kun keuruun kilpailu on 6.9. kun sattui edelliseen päivään rapujuhlat, en uskalla lähteä keuruulle tärisemään ja puolustamaan kivääriäni, tosin kilpailijallakin taisi olla ed. päivänä aseseuran saunailta :twisted:

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

CH
kenrmaj
kenrmaj

Post by CH »

Välirahana voin tarjota nollan piipulla olevaa m/39:ä, VKT 1944. ;)

Sota-ajan tukki on tallessa, jos on tarvetta.

Image
Last edited by CH on Fri Aug 22, 2008 23:35, edited 1 time in total.

Nokkanen
ylik
ylik

Post by Nokkanen »

Kiinnostuneille---> http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=84503413

HUOM! Itse en ole myyjänä :smile:

CH
kenrmaj
kenrmaj

Post by CH »

Perälevy ei täsmää... :?

Nokkanen
ylik
ylik

Post by Nokkanen »

Sanoi myös ettei makasiininpohjassakaan ole, kuuluuko muka niissäkin olla?

CH
kenrmaj
kenrmaj

Post by CH »

Eipä onneksi kuulu.

Sinistyksen alkuperää on suttuisesta kuvasta mahdoton sanoa. Samoin mahdollisia tukin "kaunistelu"yrityksiä etc...

CH
kenrmaj
kenrmaj

Post by CH »

En ainakaan vielä suostu maksaamaan 400E:tä "tavallisesta" m/28-30:sta, joka ei ole alkuperäiskuosissaan.

76253r
sotvm1
sotvm1

Re: 28-30 Suojeluskunta pystykorva

Post by 76253r »

Minkälaista hintaa kannattaa maksella tuollaisesta 1935 vuoden raiskatusta m28-30? aseeseen asennettu ruuveilla lukonkehyksen kylkeen istukka/jalka, lukonkampi taivutettu(tukista pieni pala pois kammen kohdalta) sekä takatähtäintä ei ole(siis tuota.. tangenttia.? runko on). Ase on muuten alkuperäisessä kunnossa. Keräilyllistä arvoahan tuolla ei varmaan ole mutta ammuntaan onkin tulossa.
Jep.

jaska.h
korpr
korpr

Post by jaska.h »

Terve.
Toisen romu on toisen aarre,mutta....Eipä tuossa paljo alkuperäistä oo.Tukki pilattu,jos raudat olis numerotarkkojakin,ja takatähtäimen kyl löytää(silloinhan tarttis vaan kattella ehjä tukki,eikä niitäkään tunnu hirveesti liikkuvan) niin sekin vähä on pilattu taittamalla lukonkampi ja poraamalla kehykseen kierrereijät.Eli joksikin rakenteluprojektiksi/ampumiseen ehkä ihan kelpo kapistus mutta mielestäni satanenkin on moisesta aika paljon.Siis minun mielestä.
Terv.Jaska
-Uhrin ansiosta lippu liehuu-

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by reka65 »

Jos ei 28-30 tukkia löydy voit muuttaa sen m.39 aseeksi.Takatähtäintä löytyy helposti.Ampumiseen kun ostaa ei ole niin tarkkaa se ulkonäkö.Minä olen myös miettinyt jos ostaisi oikein kunnolla väkisinmaatun 27 kiväärin,ampumiseen vain.

Ned Flanders
kenr
kenr

Post by Ned Flanders »

Onko asevarikoilta jo 28-30 uusio tukit loppuneet? Noita luulisi siltikin vielä löytyvän, myyty kuitenkin kontti kaupalla :miettii:
Image

Rensseli-setä

Post Reply

Return to “Mosin-Nagant”