28-30 Suojeluskunta pystykorva
Hyvän näköinen 28-30 MiHalla. Itse olen yrittänyt etsiskellä 28-30 hihnaa ja noita pikkulenkkejä, on muuten melkoisen vaikea löytää... ja hihnojenkin hinnat nousevat Suomessa ihan kummiksi... muutaman hyvän ehdokkaan olen löytänyt ebay:n kautta ameriikasta, mutta nykyään ovat varsin haluttomia lähettämään mitään aseisiin liittyvää euruuppaan ???
http://www.pkymasehist.fi/phpBB2/viewto ... highlight=
Samoin tarkka oli tämäkin,
...mutta sitten toinen 100 € hintaan ostamani 1944 M39 ei niinkään, olen sitä käynyt nyt 3 kertaa ulkoiluttamassa ja en ole vieläkään osunut sillä tauluun.... kaveri kertoi ampuneensa sillä hirviä... no veikkaisin hirvien kyllä juoksentelevan vielä jossain, ellei joku muu ole niitä ampunut...
- j o n i -
Pakko kaataa suolaa haavoille... viime talvisen topicini muodossa, silloin vielä löysin ensimmäisen sarjan 28-30 kiväärin 100 € hintaa, kivääri osoittautui ensimmäisistä ammunnoista, erittäin tarkaksi ja toimivaksi peliksi...76253r wrote:Mulla on niin h******n huono tuuri että en löydä mitään herkkuja, aina joku kerkiää ensin..
Samoin tarkka oli tämäkin,
...mutta sitten toinen 100 € hintaan ostamani 1944 M39 ei niinkään, olen sitä käynyt nyt 3 kertaa ulkoiluttamassa ja en ole vieläkään osunut sillä tauluun.... kaveri kertoi ampuneensa sillä hirviä... no veikkaisin hirvien kyllä juoksentelevan vielä jossain, ellei joku muu ole niitä ampunut...
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Sama homma,ei tuuria näillä markkinoilla,vaan viime viikolla sukulaismies kertoi tutulla leskellä olevan isänsä aseita joita voisi mennä katsomaan,aikaa ei vielä sovittu.Kai sinnekin joku muu ehtii ensin.76253r wrote:Mulla on niin h******n huono tuuri että en löydä mitään herkkuja, aina joku kerkiää ensin..
Montako hunttia Rokan pojalle olisi lyötävä kouraan, että ase irtoaisi? 300E? 400E?Rokka wrote: Pakko kaataa suolaa haavoille... viime talvisen topicini muodossa, silloin vielä löysin ensimmäisen sarjan 28-30 kiväärin 100 € hintaa, kivääri osoittautui ensimmäisistä ammunnoista, erittäin tarkaksi ja toimivaksi
Mulla on myös ensimmäistä tuotantosarjaa oleva peli. Maksoi 20E. Metalliosissa on alkuperäinen sinistys ja perälevy on samalla numerolla. Liipaisin herkkyysjousitettu. Lukko ryökäle on vaihtunut. Uudesta ei enää löydy S-numeroa, ainoastaan sarjanumeron neljä viimeistä lukkotappiin iskettynä. Parempikuntoista piippua en ole saman mallin aseissa nähnyt.
Edellinen omistaja oli "parannellut" asetta pesemällä tukin.

Valitettavasti, en ainakaan nyt näe tarvetta tuosta luopua, mutta pidetään korvan takanaCH wrote: Montako hunttia Rokan pojalle olisi lyötävä kouraan, että ase irtoaisi? 300E? 400E?

Harmi kun keuruun kilpailu on 6.9. kun sattui edelliseen päivään rapujuhlat, en uskalla lähteä keuruulle tärisemään ja puolustamaan kivääriäni, tosin kilpailijallakin taisi olla ed. päivänä aseseuran saunailta

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Re: 28-30 Suojeluskunta pystykorva
Minkälaista hintaa kannattaa maksella tuollaisesta 1935 vuoden raiskatusta m28-30? aseeseen asennettu ruuveilla lukonkehyksen kylkeen istukka/jalka, lukonkampi taivutettu(tukista pieni pala pois kammen kohdalta) sekä takatähtäintä ei ole(siis tuota.. tangenttia.? runko on). Ase on muuten alkuperäisessä kunnossa. Keräilyllistä arvoahan tuolla ei varmaan ole mutta ammuntaan onkin tulossa.
Jep.
Terve.
Toisen romu on toisen aarre,mutta....Eipä tuossa paljo alkuperäistä oo.Tukki pilattu,jos raudat olis numerotarkkojakin,ja takatähtäimen kyl löytää(silloinhan tarttis vaan kattella ehjä tukki,eikä niitäkään tunnu hirveesti liikkuvan) niin sekin vähä on pilattu taittamalla lukonkampi ja poraamalla kehykseen kierrereijät.Eli joksikin rakenteluprojektiksi/ampumiseen ehkä ihan kelpo kapistus mutta mielestäni satanenkin on moisesta aika paljon.Siis minun mielestä.
Terv.Jaska
Toisen romu on toisen aarre,mutta....Eipä tuossa paljo alkuperäistä oo.Tukki pilattu,jos raudat olis numerotarkkojakin,ja takatähtäimen kyl löytää(silloinhan tarttis vaan kattella ehjä tukki,eikä niitäkään tunnu hirveesti liikkuvan) niin sekin vähä on pilattu taittamalla lukonkampi ja poraamalla kehykseen kierrereijät.Eli joksikin rakenteluprojektiksi/ampumiseen ehkä ihan kelpo kapistus mutta mielestäni satanenkin on moisesta aika paljon.Siis minun mielestä.
Terv.Jaska
-Uhrin ansiosta lippu liehuu-
Jos ei 28-30 tukkia löydy voit muuttaa sen m.39 aseeksi.Takatähtäintä löytyy helposti.Ampumiseen kun ostaa ei ole niin tarkkaa se ulkonäkö.Minä olen myös miettinyt jos ostaisi oikein kunnolla väkisinmaatun 27 kiväärin,ampumiseen vain.
- Ned Flanders
- kenr
Onko asevarikoilta jo 28-30 uusio tukit loppuneet? Noita luulisi siltikin vielä löytyvän, myyty kuitenkin kontti kaupalla