m27
m27 "Sakon metsästysversio"
Olen viettänyt päivää m27 metsästysversiota käpistellen Etutähtäimen korvakkeet on siististi katkaistu ja pyöristetty sekä takatähtäin vaihdettu siviilimäisempään.Tutkiskelin siis vaihto mahdollisuutta tähtäimissä ja siinä ajankulukseni mittasin piipun jonka mitta on n. 61 cm.Kun tuo mitta on sama kuin ratsuväen mallissa niin tuli mieleen kysyä voiko numeron perusteella tietää onko ase vain lyhennetty vai onko kyseessä ratsuväen versio.Aseeni on tehty v.1931 ja numero sekä merkinnät patruunapesän päällä ovat:D ja T kolmion sisällä(D 166 luodille ja Tikkakoski)alla 39189,sen alla F ja viimeisenä 1931.Kertokaa ja auttakaa pettymään.
Re: m27 "Sakon metsästysversio"
reka65 wrote:Olen viettänyt päivää m27 metsästysversiota käpistellen Etutähtäimen korvakkeet on siististi katkaistu ja pyöristetty sekä takatähtäin vaihdettu siviilimäisempään.Tutkiskelin siis vaihto mahdollisuutta tähtäimissä ja siinä ajankulukseni mittasin piipun jonka mitta on n. 61 cm.Kun tuo mitta on sama kuin ratsuväen mallissa niin tuli mieleen kysyä voiko numeron perusteella tietää onko ase vain lyhennetty vai onko kyseessä ratsuväen versio.Aseeni on tehty v.1931 ja numero sekä merkinnät patruunapesän päällä ovat:D ja T kolmion sisällä(D 166 luodille ja Tikkakoski)alla 39189,sen alla F ja viimeisenä 1931.Kertokaa ja auttakaa pettymään.
the serial number block beginning with 72,000 and ending by 75,000.
En sitten tiedä kun jossain on ollut juttua että on ollut tuon numeroinnin ulkopuoleltakin.
Jep.
Re: m27
Monessa keskustelussa on mainintoja tuon sarjan ulkopuolisista RV kivääreistä ? Itse olen pähkäillyt tuota miksi näin olisi tehty, tuskin syynä olisi ollut loppuun ammutun m27 uusiokäyttö ratsuväkikiväärissä, vai ? Vai olisiko kuitenkin ollut niin että huonoja rv kivääreitä olisi korjattu uusilla piipuilla ?
- j o n i -
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Juu, kehys ja lukkohan on ainakin selvästi kavereita keskenään, ilman niitä hionta jälkiä ?
Mielestäni sekään ei voi olla selvä merkki ? Vai voiko ?
laita kuva vielä siitä piipun päästä ?
- j o n i -
Mielestäni sekään ei voi olla selvä merkki ? Vai voiko ?
laita kuva vielä siitä piipun päästä ?
- j o n i -
Last edited by Rokka on Mon Mar 09, 2009 12:20, edited 1 time in total.
Vielä, eräs nimeltämainitsematon aseseppä Oulusta kertoi omistaneensa joskus ennen muinoin häkillisen RV kivääreiden piippuja...