M28-30 sinetillä

Mosin-sukuiset kiväärit ja varusteet
Post Reply
Giant
tstopp
tstopp

M28-30 sinetillä

Post by Giant »

Omaan kaappiin kotiutui tuollainen sinetillinen pystykorva. Nyt kiinnostaisikin että paljonkohan näitä maailmalla on. Tai yleensäkkin paljonko niitä aikanaan valmistettiin. Arma Fennican mukaanhan näitä tehtiin 1.3.38-syksy 39 välisenä aikana. Ko. opuksesta en tarkempia valmistusmääriä sinetillisille löytänyt. Mahtaako Palokangas mainita kirjoissaan mitään?
Eli kaikki tieto on tervetullutta arvon asiantuntijat.

Tämän sain vapailta markkinoilta mielestäni kohtuuhintaan (alle 300€). Siksi ajattelinkin ettei näillä taida olla mitään suurempaa keräilyllistä arvoa.
Vaikka onhan se tietysti yksi pala pystykorvan kehityshistoriassa...

Lukko on omassani näköjään yhtä 2 numeroa lukuunottamatta numeroton. Eli se on joskus vaihtunut. Piipun kunto ok. En ole vielä päästänyt savuja.
Image
Image
Image

Sapööri
sotvm1
sotvm1

Re: M28-30 sinetillä

Post by Sapööri »

Giant wrote:Omaan kaappiin kotiutui tuollainen sinetillinen pystykorva. [...]

Tämän sain vapailta markkinoilta mielestäni kohtuuhintaan (alle 300€). [...]
Jumaliste, ihan ilmaiseksi. Onneksi olkoon. :)
Giant wrote:Siksi ajattelinkin ettei näillä taida olla mitään suurempaa keräilyllistä arvoa.
Taikka myyjällä oli todellinen ja kiireellinen tarve muuttaa tuo rahaksi. Tai sitten hinnoittelu oli jäänyt 1990-luvun alkuun ja markka-aikaan, eli siihen kun noita sai varikoilta lähes ilmaiseksi.
Last edited by Sapööri on Mon Oct 17, 2011 17:54, edited 1 time in total.

Fibo
alik
alik

Post by Fibo »

Itse ostin vastaavan kiväärin jokin aika sitten (http://www.pkymasehist.fi/phpBB2/viewto ... 72#p109672).
Omastani maksoin aika paljon enemmän, joten väittäisin, että halvalla on tämä yksilö lähtenyt, hyvä löytö!
Oman kiväärini sarjanumero on muuten todella lähellä tätä, eroa on vain noin 50. Eli hyvin samoihin aikoihin ovat valmistuneet vuonna -39.

TPTK
maj
maj

Post by TPTK »

Yhdyn Sapöörin kommentteihin. Hieno löytö Giant ja halavalla!
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.

AkuK
erikmest
erikmest

Post by AkuK »

Huuto.netissä kaupattiin sinetillä joku viikko sitten muistaakseni hintaan 500e. Oliko peräti tämä sama?

Niin ja vastaus kysymykseen että taisi sinetti olla alkaa päälle kaikissa uutena.

Giant
tstopp
tstopp

Post by Giant »

Fibo wrote:Itse ostin vastaavan kiväärin jokin aika sitten (http://www.pkymasehist.fi/phpBB2/viewto ... 72#p109672)..
Tuota kivääriäsi olen aiemminkin kuolannut. Todella hyväkuntoinen yksilö.
AkuK wrote:Huuto.netissä kaupattiin sinetillä joku viikko sitten muistaakseni hintaan 500e. Oliko peräti tämä sama?

Niin ja vastaus kysymykseen että taisi sinetti olla alkaa päälle kaikissa uutena.
Huutonetistä tämän ostin. Ihmettelin kun ei siellä huutoja näkynyt vaikka sinettikin löytyi. 500€ oli osta heti hinta. Itse sain lähtöhinnalla kun ei yhtään huutaja näkynyt.

Juu eiköhän tuon mainitun aikavälin aikana näissä sinetti ollut kaikissa. Mutta mahtoiko esim varikolta nykyaikana ostetuissa vielä olla. Ja paljonko tuolla aikavälillä näitä aikanaan valmistettiin?

AkuK
erikmest
erikmest

Post by AkuK »

Giant wrote:
Fibo wrote:Itse ostin vastaavan kiväärin jokin aika sitten (http://www.pkymasehist.fi/phpBB2/viewto ... 72#p109672)..
Tuota kivääriäsi olen aiemminkin kuolannut. Todella hyväkuntoinen yksilö.
AkuK wrote:Huuto.netissä kaupattiin sinetillä joku viikko sitten muistaakseni hintaan 500e. Oliko peräti tämä sama?

Huutonetistä tämän ostin. Ihmettelin kun ei siellä huutoja näkynyt vaikka sinettikin löytyi. 500€ oli osta heti hinta. Itse sain lähtöhinnalla kun ei yhtään huutaja näkynyt.

Juu eiköhän tuon mainitun aikavälin aikana näissä sinetti ollut kaikissa. Mutta mahtoiko esim varikolta nykyaikana ostetuissa vielä olla. Ja paljonko tuolla aikavälillä näitä aikanaan valmistettiin?
Onnea vaan. Kattelin tuota samaa mutta jostain syystä ajatusvirta meni niin että 500e on liikaa kun ei varsinaista tarvetta ole enkä lähtenyt edes huutamaan. :comcrash

Giant
tstopp
tstopp

Post by Giant »

AkuK wrote:Onnea vaan. Kattelin tuota samaa mutta jostain syystä ajatusvirta meni niin että 500e on liikaa kun ei varsinaista tarvetta ole enkä lähtenyt edes huutamaan. :comcrash
Juu kiitos. Hyvä ettei mennyt kilvan huutamiseksi. Kiitos ajatusvirtasi pätkimisen.
Olen kivääriin ja hintaan tyytyväinen. Varsinkin kun sopuhintainen 28-30 oli hakusessa.

Giant
tstopp
tstopp

Post by Giant »

Fibo wrote:Oman kiväärini sarjanumero on muuten todella lähellä tätä, eroa on vain noin 50. Eli hyvin samoihin aikoihin ovat valmistuneet vuonna -39.
Ja YV:llä selvisi että pystykorvamme ovat olleet tuon S numerosarjan mukaan molemmat Salon Suojeluskunnassa.

Post Reply

Return to “Mosin-Nagant”