M/27 rv pienoiskivääri
- Tervakumpu
- alik
M/27 rv pienoiskivääri
Alan harrastaja esitteli m27 ratsuväkikivääriään ja hämmästys oli melkoinen kun lukko vedettiin auki- "tämähän onkin piekkari"... Hämmästykseltäni en muistanut rekisteröidä oliko kehyksessä "patruunankuva kaiverrusta"., mutta tikan piipulla se ainakin oli. Ajattelin kysyä onko muille tullut vastaan kyseistä "viritystä" (siis m27 rv kal. 22, ysiykkösistä ja 27:stahan näitä ainakin on tehty). Itse olin aika hämilläni näkemästäni. Voisikohan olla niin että kivääri on ollut piipultaan aikonaan niin pahasti rähjääntynyt, että PV on sisäpiiputtanut sen 22:ksi jotta ase on saatu taas ampumaharjoittelu käyttöön?
Löysin yhden kaapin perukoilta oheisen .22 kiväärin, kuvat vähän huonoja kun piti kännykällä ottaa. Pitäisikö evakuoida talteen?
http://gw2.kareltek.fi/jommi/22/kivri/index.html
http://gw2.kareltek.fi/jommi/22/kivri/index.html
Lukeeko tuossa patruunapesän päällä tosiaan 6 M/M ei kai se ole millimetriä, silloinhan piippu olisi .24 (.243), kait se jotain muuta tarkoittaa, tiedättekö ?
Kohtuu hyväkuntoiselta näyttää, itse kävin katsastamassa 91 ja 27 mennä viikolla, oli aika pahan pintaruosteen alla, en saanut lukkoa irti tuosta 27 joten en edes piippuun päässyt katsomaan, 91 lukko irtosi kuten mosininkin lukko, liipasimesta ?
- j o n i -
Kohtuu hyväkuntoiselta näyttää, itse kävin katsastamassa 91 ja 27 mennä viikolla, oli aika pahan pintaruosteen alla, en saanut lukkoa irti tuosta 27 joten en edes piippuun päässyt katsomaan, 91 lukko irtosi kuten mosininkin lukko, liipasimesta ?
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Kyllä kannattaa ottaa talteen,nämä ovat haúskoja pelejä ampuakkin,on niin pitkä piippu,että tuntuu kuin vaimennetulla piekkarilla ampuisi Patruunapesän päällä lukee tosiaan 6mm.Armeija käytti tuota "noin" likiarvoa piekkarien kaliiberimerkintänä.Mitä mömmöä tuossa lukonkehyksen päällä on?
Piekkarin lukko
M27 piekkari on melko harvinainen,mutta näitä 91 mallisia liikkuu useammin.
Piekkarin lukko
M27 piekkari on melko harvinainen,mutta näitä 91 mallisia liikkuu useammin.
Re: M/27 rv pienoiskivääri
Mikä mahtaa olla tämän päivän hinta piekkuversiolle? Tiedossa olisi m/91, jota en tosin ole vielä nähnyt. En tiedä onko Tikan vai ATV1:n piipulla oleva. Ampuuko lyhyemmällä pesällä oleva penniläistä vai peräti shorttia? Toivottavasti tämä yksilö ampuisi täyspitkää...
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP
Nämä pienoiskivääriversiot kulkevat omissa numerosarjoissaan, ja olen nähnyt useampia kappaleita, joista puuttu patruunakaiverrus.Tervakumpu wrote:Alan harrastaja esitteli m27 ratsuväkikivääriään ja hämmästys oli melkoinen kun lukko vedettiin auki- "tämähän onkin piekkari"... Hämmästykseltäni en muistanut rekisteröidä oliko kehyksessä "patruunankuva kaiverrusta"., mutta tikan piipulla se ainakin oli. Ajattelin kysyä onko muille tullut vastaan kyseistä "viritystä" (siis m27 rv kal. 22, ysiykkösistä ja 27:stahan näitä ainakin on tehty). Itse olin aika hämilläni näkemästäni. Voisikohan olla niin että kivääri on ollut piipultaan aikonaan niin pahasti rähjääntynyt, että PV on sisäpiiputtanut sen 22:ksi jotta ase on saatu taas ampumaharjoittelu käyttöön?
Sama kaiku on askelten.
m91 ja m27 pienoiskivääriä on valmistettu kummallekkin, lyhyelle ja pitkälle .22 panokselle. Onko kyseisissä aseissa muuten erillistä merkintää kummallekko pituudelle se on pesitetty?
- Ned Flanders
- kenr
Oliko tänä viikonloppuna muuten Kuopiossa näyttely noista pienoiskivääreistä? Muistelen lukeneeni että Suomen suurin tai vastaavaa.
(L.O.S.T: in paikkakunta kun pisti silmään)
Kyllä oli antiikkimessujen yhteydessä. Esillä oli erittäin laaja valikoima Suomen leijonia ja kuusi pienoiskivääriä m91, 2kpl m27, m39, m28-30 ja protomalli kivääri joka oli suunniteltu sotilaspojille.Ned Flanders wrote:Oliko tänä viikonloppuna muuten Kuopiossa näyttely noista pienoiskivääreistä? Muistelen lukeneeni että Suomen suurin tai vastaavaa.
Aseita kielipitkällä tutkiessa ei tullut kiinnitettyä huomiota muihin merkintöihin kuin siihen kaiverrettuun patruunan kuvaan lukkorungossa ja m28-30:ssä oli puolipallon muotoinen upotus kyseisessä kohdassa, siksi kysely kaliperi eron merkinnästä.
Kyllä näitä Mosineita on tehty vissiin jälkikätteenkin 22:lle,eri malleihin.Tossa jonkunaikaa kuolas yks sellasta mikä oli tehty rynkynpatruunalle.Oli vanha "Kantapeikko" saanut sen varikolta työkavereilta läksiäislahjaksi? Malli oli vissiin -39:sän.
Odotas hetki, eikös se ollut m56 koekivääri mitä tehtiin 7.62x39 patruunalle ? Palokangas kotona
Lisätään vielä, että ko. vekotin puuttuisi
- j o n i -
Lisätään vielä, että ko. vekotin puuttuisi
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."