Sotilaskiväärin sulkukappale
Sotilaskiväärin sulkukappale
Kertokaa!
Mulla on kaksi sulkukappaletta. Toisessa on stanssattu A ja toisessa B.
Mitä kyseiset stannaukset mahtaa merkitä?
Mulla on kaksi sulkukappaletta. Toisessa on stanssattu A ja toisessa B.
Mitä kyseiset stannaukset mahtaa merkitä?
"Jospa ihmiset tietäisivät, kuinka terveellistä ampuminen on, rientäisivät he kilvan sitä harjoittelemaan".
P.E. Svinhufvud
P.E. Svinhufvud
Joo, niin on!
Nyt kiinnostaisikin, kuinkahan monta eri pituutta löytyy?
"A" on lyhyempi kuin "B". Millä lailla se mahtaa jatkua? "C, D, E", vai miten?
Pitäisi saada sulkuväliä lyhyemmäksi!!!
Nyt kiinnostaisikin, kuinkahan monta eri pituutta löytyy?
"A" on lyhyempi kuin "B". Millä lailla se mahtaa jatkua? "C, D, E", vai miten?
Pitäisi saada sulkuväliä lyhyemmäksi!!!
"Jospa ihmiset tietäisivät, kuinka terveellistä ampuminen on, rientäisivät he kilvan sitä harjoittelemaan".
P.E. Svinhufvud
P.E. Svinhufvud
- greendevil
- sotvm1
vaikutus
niin se vaikutus:
liian iso : huononee tuo osumatarkkuus ja tuntuma olkapäässä kasvaa
liian pieni : saattaa tulla paineet silmille
liian iso : huononee tuo osumatarkkuus ja tuntuma olkapäässä kasvaa
liian pieni : saattaa tulla paineet silmille
Sulun voi tarkistaa itse helposti laittamalla ruutupaperia hylsyn ja sulkukappaleen väliin (klikki patruuna tai niin kuin itse käytän "deko" patruuna). 2 ruutupaperin palaa ja pitäisi kammen pistää vastaan(sopiva), 3 taitaa olla maksimi..
Edit. mulla oli m44 karbiinissa turhan pitkä tuo sulkuväli kun olisi mahtunut 6-7 paperin palaa, 5 kohdalla jo totesin että voi herttinen sentään..
Uskalsin kuitenkin ampua.. ja kyllä, se sattui.
Edit. mulla oli m44 karbiinissa turhan pitkä tuo sulkuväli kun olisi mahtunut 6-7 paperin palaa, 5 kohdalla jo totesin että voi herttinen sentään..

Jep.
Itse olen pitänyt myös 3 Tarkka tarrapaikkaa "no-go" tulkkina... kahdella sulkee kolme ei jolloin sulkuväli on riittävän tiukka... on minullakin kivääri, johon mahtuu muistaakseni 5 lappua väliin, eikä vieläkään sylkäise hylsyä rikki tai kaasuja silmille... no paljon sillä en muutenkaan ole ampunut...76253r wrote:...2 ruutupaperin palaa ja pitäisi kammen pistää vastaan(sopiva), 3 taitaa olla maksimi...
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Kadehdin m44 karbiiniasi,ostin m38 ja potku ei ollutkaan "tymäkkä" joten uutta vastaavaa kaverikivääriä tai annamunampua kivääriä haen edelleen...ttumaisella potkulla.Se verran kuitenkin tuokin kiksaisee olkaan ettei sillä montaa panosta kaverit ole viitsineet losautella sinne taulun suuntaan.76253r wrote:Sulun voi tarkistaa itse helposti laittamalla ruutupaperia hylsyn ja sulkukappaleen väliin (klikki patruuna tai niin kuin itse käytän "deko" patruuna). 2 ruutupaperin palaa ja pitäisi kammen pistää vastaan(sopiva), 3 taitaa olla maksimi..
Edit. mulla oli m44 karbiinissa turhan pitkä tuo sulkuväli kun olisi mahtunut 6-7 paperin palaa, 5 kohdalla jo totesin että voi herttinen sentään..Uskalsin kuitenkin ampua.. ja kyllä, se sattui.
Nyttemmin sulun vaihdon jälkeen tuo ei potkaise paljoa, m27 potkii enemmän.reka65 wrote:Kadehdin m44 karbiiniasi,ostin m38 ja potku ei ollutkaan "tymäkkä" joten uutta vastaavaa kaverikivääriä tai annamunampua kivääriä haen edelleen...ttumaisella potkulla.Se verran kuitenkin tuokin kiksaisee olkaan ettei sillä montaa panosta kaverit ole viitsineet losautella sinne taulun suuntaan.76253r wrote:Sulun voi tarkistaa itse helposti laittamalla ruutupaperia hylsyn ja sulkukappaleen väliin (klikki patruuna tai niin kuin itse käytän "deko" patruuna). 2 ruutupaperin palaa ja pitäisi kammen pistää vastaan(sopiva), 3 taitaa olla maksimi..
Edit. mulla oli m44 karbiinissa turhan pitkä tuo sulkuväli kun olisi mahtunut 6-7 paperin palaa, 5 kohdalla jo totesin että voi herttinen sentään..Uskalsin kuitenkin ampua.. ja kyllä, se sattui.
Jep.
Mä olen käyttänyt 3 paikkaa sulkuarvona. 4 ei saa enään mennä kiinni. Olen joskun törmännyt, ettei ole yhtään kärsinyt paikkaa väliin ja hyvin on kaikki eteen lähtenyt.
Se 5 paikkaa taitaa olla n kymppi joka on suurempi sulkukappale.
Se 5 paikkaa taitaa olla n kymppi joka on suurempi sulkukappale.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland