Enpä ole kuunaan tuollaista nähnyt. Ei ole tainnnut olla kovin yleinen käytäntö.

Eli tuollainen lisäosa kiväärin hihnaan.

Laitatko kuvan tuosta hihnasta. Olen vuosia metsästänyt ko hihnaa, mutta tuntuu olevan todella vaikea löytää... Minulla oli myöskin käsitys, että kyseessä oli SVT-38:n hihna.Kessu wrote:Itseltäni löytyy tuo hihna. Olen luullut että se olisi ollut jokin SVT-38:n hihna. Palokankaan kirjan 1. osassa sivulla 166 olevassa kuvassa on tuo hihna Tokareviin kiinnitettynä. Taitaa olla niin että ovat neukut ottaneet hihnat Mosineista ja laittaneet Tokereveihin kun lähtivät Kuhmoon hiihtokilpailuihin. Kiitos kuvista - taas valaistui yksi asia!
Olet varmaan oikeassa, apuhihna hiihtäjää varten. Ei varmasti pelkästään tokarevia varten. Yhden olen itse nähnyt ja kohteen metsästys jatkuu!!tokarev38 wrote:olisko ollut joku yleishihna, ylläolevassa kuvassa tuota on nimitetty apuhihnaksi
Suuret kiitokset.
Ehkäpä niille on löytynyt silloin sodan jälkeen käyttöä siviilissä.Ned Flanders wrote:Suuret kiitokset.
Ei ole tosiaan tainnut torni keksiä noille mitään hyötykäyttöä kun ei ole jääneet varikoihin/muualle pyörimään missään muodossa