neuvosto kokardi huuto.net
neuvosto kokardi huuto.net
Ystävämme Ulea myy jälleen huutonetissä tuotetta, kun itse en tunne oikein tuota neuvostoesineistöä täytyy kysyä neuvoa tuosta, ikuna en ole nähnyt enkä kuullut moisesta, enkä kyllä tuosta kuvasta saa mitenkään auraakaan syntymään, mutta...
"Kuvien mukainen tähtikokardi Neuvosto-Venäjältä. Neuvostoliiton "syntymää" ennen vallankumouksen pyörteissä 1920-luvulla nimitettiin Bolshevikkiarmeijan joukkoja nimellä "TALONPOIKAIN JA TYÖLÄISTEN PUNAISEKSI ARMEIJAKSI" Kokardissa on vanhan em. armeijan tunnukset. Kyntöaura ja vasara. Mielestäni kohde on originaali. Saatu vaihtokaupoissa Pietarissa. Etukäteismaksu. Toimituskulu 4eur."
"Kuvien mukainen tähtikokardi Neuvosto-Venäjältä. Neuvostoliiton "syntymää" ennen vallankumouksen pyörteissä 1920-luvulla nimitettiin Bolshevikkiarmeijan joukkoja nimellä "TALONPOIKAIN JA TYÖLÄISTEN PUNAISEKSI ARMEIJAKSI" Kokardissa on vanhan em. armeijan tunnukset. Kyntöaura ja vasara. Mielestäni kohde on originaali. Saatu vaihtokaupoissa Pietarissa. Etukäteismaksu. Toimituskulu 4eur."
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
- Ned Flanders
- kenr
- Ned Flanders
- kenr
samalainen/mallinen aura löytyi tuolta: http://www.mil.ru/849/12215/12389/index.shtml
Sivut itäsuomeksi..
Merkin pitäisi olla tosi harvinainen niin kuin Sovmil jo sanoi.
Sivut itäsuomeksi..
Merkin pitäisi olla tosi harvinainen niin kuin Sovmil jo sanoi.
minullakaan tuo kaukokarjalanmurre ei oikein taivu, mutta jos vertaa tuota kuvaa mikä tuolla sivulla on ja ajan jolloin moita kokardeja tehtailtiin, voisi vaikka luulla kokardin olevan aidon !?Ned Flanders wrote:Sivut itäsuomeksi..
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
- Ned Flanders
- kenr
- greendevil
- sotvm1
pelkään
Pelkään pahoin, että tällä kertaa Ulealla on jotakin aitoa myynnissä: tuo merkki saattaa hyvinkin olla aito
Jos näkisi takaosan siitä netin kokardista,voisi selvitä lisää.
Emalista päätellen ei ole vanhaa hyvää tekoa. Olen kerran aidon nähnyt ja sen kyllä muistaa. Emalointi todella upeasti tehty.
Tuossa se on jotenkin samea ja kuplainen.
Tuosta ruosteisesta on paha sanoa kuin 50/50 !
Erittäin yleinen tapa vanhentaa tuon kaltaisia kohteita on jonkinlainen ruostuttaminen tai syövyttäminen.
Jotain voi päätellä myös kun tiettyä materiaalia tupsahtaa markkinoille yht äkkiä.
N-liittolaisessa / Venäläisessä lähdemateriaalissakin on paljon epätarkkuuksia ja virheitä.
En tuosta kirjan "piirretystä" kuvasta tekisi kovin luotettavia havaintoja.
Emalista päätellen ei ole vanhaa hyvää tekoa. Olen kerran aidon nähnyt ja sen kyllä muistaa. Emalointi todella upeasti tehty.
Tuossa se on jotenkin samea ja kuplainen.
Tuosta ruosteisesta on paha sanoa kuin 50/50 !
Erittäin yleinen tapa vanhentaa tuon kaltaisia kohteita on jonkinlainen ruostuttaminen tai syövyttäminen.
Jotain voi päätellä myös kun tiettyä materiaalia tupsahtaa markkinoille yht äkkiä.
N-liittolaisessa / Venäläisessä lähdemateriaalissakin on paljon epätarkkuuksia ja virheitä.
En tuosta kirjan "piirretystä" kuvasta tekisi kovin luotettavia havaintoja.
Sata vuotta sitten Venäjällä hallittiin emalointi erinomaisesti, joten voi olettaa, että myös kokardit olisivat kunnollista tekoa. Eiköhän tuo Urean kokardi ole votkahuurussa taiteiltu. Tuo peltimerkki poikkeaa jo kuvioltaan emalisista, mutta piru tiennee... Stanssaamalla on varmaan saatu nopeammin punatähtiä bolsuille. Toisaalta myöhemmin taas tehtiin emalikokardeja uudella logolla.