Rautaristinauha ja suomalainen asetakki

Takit, housut, vyöt, jalkineet, arvomerkit jne.
Canet
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by Canet »

Niitä RR2:sia tuli "määrävahvuuden" mukaan suomalaisille yksiköille, minunkin isäni setämiehellä on sellainen - on kertonut, että se ARVOTTIIN joukko-osaston päällystön kesken - Ristolle kävi sitten tsäkä..

"Aatu" kantoi itseasiassa KOLMEA kunniamerkkiä - sitä ensimmäisen maailmansodan RR1:stä, saman kahinan rautaista haavoittumismerkkiä ja kultaista NSDAP:N puoluemerkkiä. Eli VAIN sellaisia merkkejä, jotka kiistatta hänelle kuuluivat. Kultainen puoluemerkki tuli jokaiselle puolueen 100.000 ensimmäiselle jäsenelle, Adolfin jäsennumero alitti reilusti tuon lukumäärän.

Image

Image

smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by smokeball »

Tuota haavoittumismerkkiä en olekaan hoksannut, mutta NSDAP:n puoluemerkki ei ole kunnia- eikä ansiomerkki.
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

Komendantti
komendantti
komendantti

Post by Komendantti »

smokeball wrote:Tuota haavoittumismerkkiä en olekaan hoksannut, - -
Katso RRI:n alle:

Image

Image

Sieltä se pilkistää. ;)
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

No Hitsi, en minä löydä mistään pönkää itselleni, muistelen kyllä lukeneeni joskus, tai sitten nähnyt unta :) Kiitos kuitenkin valaisusta tässäkin asiassa 8)

No laajennetaan kysymystä, voisko kyseessä ollut itse sitten ristirinnassa ?

Onko muuten tietoa, kuinka paljon suomalaisille jaettiin EK-I luokkaa ?
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Komendantti
komendantti
komendantti

Post by Komendantti »

Rokka wrote:No laajennetaan kysymystä, voisko kyseessä ollut itse sitten ristirinnassa ?

Onko muuten tietoa, kuinka paljon suomalaisille jaettiin EK-I luokkaa ?
EK I -ristin ainoa oikea paikka kai lienee selvästikin vasemmanpuoleisen rintataskun päällä myös meillä Suomessa, mikäli kuviin on uskominen - silti kuitenkin aina mahdollisten kotimaisten vastaavalla paikalla pidettävien alapuolella.

Laitoin jatkovastaukseni tuonne saksalais-militarian puolelle: http://www.pkymasehist.fi/phpBB2/viewto ... 7964#27964

;)
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu

hope
erikmest
erikmest

Post by hope »

Omistan tuollaisen muotokuva öljyvärimaalauksen vuodelta 1942. Esittää kapteeni (sittemmin everstiluut.) Runar Holmelaa, lennoston m/27 puvussa. Näyttää olevan tuo rautaristin nauha napinlävessä.

Taulun muuten maalannut lennoston sillonen eversti Richard Lorenz.

Image
UBI PATRIA, IBI BENE (MISSÄ ISÄNMAA, SIELLÄ HYVÄ.)

Post Reply

Return to “Univormut”