Lumitakki ja -housut m/27
Posted: Tue Jul 10, 2012 20:52
Erosiko Suojeluskuntien lumitakki ja -housut m/27 Puolustuslaitoksen vastaavasta? Minulla on kummankin valmistusohjeet, mutta niistä ei käy ilmi tätä eroa, jos sellaista olikaan. Kangasnäytteiden perusteella Suojeluskuntien puvuissa käytetyn kankaan lankatiheys oli suunnilleen sama kuin Puolustuslaitoksenkin lumi- ja sarkakankaissa (noin 100 lankaa tuumaa kohden).

