" jatkosodan pikkujättiläinen"-kirjassa kerrotaan , että saapashousut ja suikka kuului pääasiassa upseereille ja vakinaiselle alipäällystölle.mainitaan siinä poikkeuksiakin.en nyt mene niihin.
olen kuitenkin nähnyt paljon kuvia sota-ajalta joissa ko varusteet on es, jalkaväen sotamiehilläkin.
saapashousut ja suikka sota-aikana
Re: saapashousut ja suikka sota-aikana
olen katsellut isävainaan valokuviasotamies evp wrote:" jatkosodan pikkujättiläinen"-kirjassa kerrotaan , että saapashousut ja suikka kuului pääasiassa upseereille ja vakinaiselle alipäällystölle.mainitaan siinä poikkeuksiakin.en nyt mene niihin.
olen kuitenkin nähnyt paljon kuvia sota-ajalta joissa ko varusteet on es, jalkaväen sotamiehilläkin.
sota-ajalta.kaikki pienet yksityiskohdat es, puvuissa kiinnostavat.isällä päässä lipallinen kenttälakki ja suorat housut saappaissa.joskus kesällä 1942 petroskoissa ( äänislinna) isällä vaihtunut vaatetus.saapashousut ja suikka päässä.
Re: saapashousut ja suikka sota-aikana
Jotkut rynnäkkötykki vaununjohtajat(Sturm) sodanaikana teetättivät itselleen mallia-39 suikat mustina. Panssarimuseolla on ps 531-10 vaununjohtajan (Brotell) musta m-39 suikka näytillä.