Tulipa reilun 10 vuoden hukassa olon jälkeen vastaan latausholkki, jonka olin joskus alkuaikojen typeryydessä raakannut ja josta oli sittemmin tehty purkuvasara. Kiinnitin nyttemmin huomiota holkin leimoihin, jotka ovat SAKO:n vanha kaupallinen hammasrataskuvio sekä kaliiperimerkintä 7.62.
Kysyisinkin, onko holkki kuulunut Sk.Y:n jakamiin ns. S-latausvälineisiin? Voisi kuvitella, että sodanjälkeisissä holkeissa merkintä olisi 7,62x53R.
Ja sitten se tärkein kysymys, eli onko S-latausvälineitä jossakin säilyneinä ja voisiko sellaista satsia, vaikka puutteellistakin, ostaa mistään?
S-latausvälineiden osanen?
S-latausvälineiden osanen?
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP
Re: S-latausvälineiden osanen?
Ilmeisen harvinainen holkki lienee siis kyseessä.
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP
Kiitokset JVA kuvasta! Asia selvisi kertaheitolla. Tuollaisen satsin kun löytäisi!
Aika tehokkaasti nuo latausvälineet tosiaan on tuhottu, kun ottaa huomioon, että Sk:n patruunahuolto oli pääosin omalatauksen varassa. Voisi kuvitella, että joka kyläkunnalla on ollut ainakin satsi tai pari noita käytössä.
Mitä ne vuotuisat kiintiöpatruunoiden määrät olivatkaan, 30-50 per suojeluskuntalainen? Sillä ei vielä kovin kummoista ampumataitoa kehitetä.
Aika tehokkaasti nuo latausvälineet tosiaan on tuhottu, kun ottaa huomioon, että Sk:n patruunahuolto oli pääosin omalatauksen varassa. Voisi kuvitella, että joka kyläkunnalla on ollut ainakin satsi tai pari noita käytössä.
Mitä ne vuotuisat kiintiöpatruunoiden määrät olivatkaan, 30-50 per suojeluskuntalainen? Sillä ei vielä kovin kummoista ampumataitoa kehitetä.
Olen useilla messuilla nähnyt tuollaisia, mutta varmaan myyjää korottaa hintaa kun kysyntää.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Mä etsin kans supistus holkkia tuohon sarjaan, muutoin käyttö kuntoinen itellä. Sillä teenkin m28-30:sen patruunat ja metsästyspatruunat.
Vinkatkaa yv jos s-joukko olis myynnissä
Vinkatkaa yv jos s-joukko olis myynnissä
http://aseharrastajanarkisto.blogspot.fi/?m=1 - asiaa ammunnasta ja aseista
Eipä ole tarjoajia ollut. Mihinkään hintaan.HL/A wrote:Olen useilla messuilla nähnyt tuollaisia, mutta varmaan myyjää korottaa hintaa kun kysyntää.