Nalliongelma?

Alle 20-milliset patruunat yms.
User avatar
Tamantsev
tstopp
tstopp
Posts: 103
Joined: Mon Mar 10, 2008 18:35
Location: Krivoi Rock

Nalliongelma?

Post by Tamantsev »

-mitä kertoo jos nalli nousee n.1/2 -1mm verran ulos taskusta ammuttaessa.. :shock:
-30-06
-ei paineenmerkkejä
-ei nokisuutta
-piippu ..huono
-lataus vv taulukon puolivälistä N550
Nikkolo Paganini: " Pikkolo, Naganini ! "

User avatar
H-D
kaarterikmest
kaarterikmest
Posts: 303
Joined: Wed Jun 07, 2006 10:26

Re: Nalliongelma?

Post by H-D »

Hylsyn nallitasku väljä l. aiemmat lataukset ollu liian kovia (hylsyt hylkyyn),tietty yks liikapaineen merkki on toi että nalli nousee ylös taskusta,mut sillon se myös puristuu samalle tasolle iskupohjan kaa,jos sulkuväli on oikee. :miettii:
Image

John Moses
kaartsotvm3
kaartsotvm3
Posts: 569
Joined: Mon Feb 13, 2006 9:04

Re: Nalliongelma?

Post by John Moses »

Sulkuvälissä on varmaankin jotain sanomista? Oletko varma, että nallit tulevat jopa 1 mm kannan tason yläpuolelle? Se kuullostaa nimittäin uskomattoman paljolta, vaikka nallitasku olisi väljäkin...Sinuna tarkistuttaisin sulkuvälin ja kokeilisin uusia/kerran ammuttuja hylsyjä, tässä mainitussa järjestyksessä.
Image

User avatar
Tamantsev
tstopp
tstopp
Posts: 103
Joined: Mon Mar 10, 2008 18:35
Location: Krivoi Rock

Re: Nalliongelma?

Post by Tamantsev »

-no sitä just ihmettelin että eikö paine purista hylsyä tiukasti iskupohjaan..vai narahtaako hylsy niin tiukkaan pesään ettei liiku..tuskin....ja ylipainetta ei ole ..mieluumminkin siis alipainetta..ja jos vielä piippu on väljä...

-eli kovempaa latausta ?..pitää mitata kyllä lähdöt ensin.... :miettii:
Nikkolo Paganini: " Pikkolo, Naganini ! "

John Moses
kaartsotvm3
kaartsotvm3
Posts: 569
Joined: Mon Feb 13, 2006 9:04

Re: Nalliongelma?

Post by John Moses »

EIEIEIEI kovempaa latausta!!! ENNENKUIN olet tarkistuttanut sulkuvälin!! Jossain on jotain pahasti pielessä jos nallit tosiaan tulevat jopa millin ylös kannan tasosta! Oma epäilys nro 1 on välys sulkuvälissä, jolloin löysähkö lataus antaa nallille liikkumavaraa taaksepäin ilman tyssäytymistä (etenkin jos on kovakuorinen nalli). Epäily nro 2 on tuo väljä nallitasku, mutta se ei yksinään riitä selittämään MILLIN nousua kannan tasosta...toistan edellisen ohjeeni: Mittauta sulkuväli HETI, jos se on ok, niin kokeile uusia hylsyjä ja kenties VÄHÄN kovempaa latausta. Auttaisi asiaa jos tietäisi, mikä ase on kyseessä??
Image

User avatar
-Make78-
kers
kers
Posts: 139
Joined: Tue Nov 20, 2007 8:46
Location: Hattula

Re: Nalliongelma?

Post by -Make78- »

Sulkuväli tarkistukseen!
Mulla oli samanlainen ongelma, että nalli tuli ulos ja muutamasta iskurin iskemä pursui takaisin iskurin reikään tehden reijän nalliin..
Sulkuväli meni korjattavaksi ja ongelma poistui.

User avatar
Tamantsev
tstopp
tstopp
Posts: 103
Joined: Mon Mar 10, 2008 18:35
Location: Krivoi Rock

Re: Nalliongelma?

Post by Tamantsev »

-kyseessä Springfield 03..muuten siisti mutta piippu huono... :?
Nikkolo Paganini: " Pikkolo, Naganini ! "

User avatar
H-D
kaarterikmest
kaarterikmest
Posts: 303
Joined: Wed Jun 07, 2006 10:26

Re: Nalliongelma?

Post by H-D »

Oli sitten 03 Sprinkku tai .308 tai sitten joku muu mutta niinkun tossa veljet on ohjeita antanu,tarkista se sulkuväli nyt ainakin ekaks,sillä piipun kunnolla ei nyt oo niin väliä,tässä tapauksessa,vaikka rihlat kiiltäis kuin juutalaisen munat.Miten on ammutun hylsyn muoto onko turvonnut takaa jos on älä ammu enään,ennen tarkistuksia.
Image

User avatar
Tamantsev
tstopp
tstopp
Posts: 103
Joined: Mon Mar 10, 2008 18:35
Location: Krivoi Rock

Re: Nalliongelma?

Post by Tamantsev »

Ok, sepän kautta!! :pray:
Nikkolo Paganini: " Pikkolo, Naganini ! "

User avatar
Tamantsev
tstopp
tstopp
Posts: 103
Joined: Mon Mar 10, 2008 18:35
Location: Krivoi Rock

Re: Nalliongelma?

Post by Tamantsev »

-laitamma uuten piipun.... :moshaa
Nikkolo Paganini: " Pikkolo, Naganini ! "

User avatar
Tamantsev
tstopp
tstopp
Posts: 103
Joined: Mon Mar 10, 2008 18:35
Location: Krivoi Rock

Re: Nalliongelma?

Post by Tamantsev »

..uusi piippu tuli tänään postissa.. herra R:n jyystämä lokakuussa vuodelta -43..paksussa rasvapaperissa kuin suklaapötkö..aika outo fiilis avata vanhaa käärettä...pientä purkua ja sepälle..sittenpähän kohta nähdään mihin uudella piipulla pystyy !! :-D
Nikkolo Paganini: " Pikkolo, Naganini ! "

User avatar
smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 4444
Joined: Sat Nov 10, 2007 19:12
Location: Lappi

Re: Nalliongelma?

Post by smokeball »

Tamantsevilla ollu karkkipäivä. :D
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

User avatar
Tamantsev
tstopp
tstopp
Posts: 103
Joined: Mon Mar 10, 2008 18:35
Location: Krivoi Rock

Re: Nalliongelma?

Post by Tamantsev »

-nonnii..uusi piippu kiinni ja muut härpäkkeet paikoillaan , oli pientä askartelua kyllä....laatikollinen vaihtelevia latauksia odottaa sopivaa hetkeä...saas nährä sano porilainen.. :miettii:
Nikkolo Paganini: " Pikkolo, Naganini ! "

User avatar
H-D
kaarterikmest
kaarterikmest
Posts: 303
Joined: Wed Jun 07, 2006 10:26

Re: Nalliongelma?

Post by H-D »

Se et tilaat uuden piipun sepältä ja laitat paikalleen ,ei kyllä takaa et sulkuväli olis kohallaan,meinaan jos ite laitoit,olis parempi ollu laittaa se ase sepälle piipun vaihtoon niin se olis sen sulkuvälinkin laittanu kohalleen .(varmaan tajusin asian väärin mikä ei kyllä oo mikään uusi juttu) :shock:
Image

User avatar
Tamantsev
tstopp
tstopp
Posts: 103
Joined: Mon Mar 10, 2008 18:35
Location: Krivoi Rock

Re: Nalliongelma?

Post by Tamantsev »

-niin...seppo väänsi vanhan irki ( tiukassa kuulemma ) ja uuden paikoilleen..ja sen sulun..ite laittelin vaan tähtäimet, sokat ja muut pikkutilpehöörit.. :).. .tiukassa oli nekin..
Nikkolo Paganini: " Pikkolo, Naganini ! "

Post Reply

Return to “Käsiasekaliiperit”