Page 1 of 1

VPT:n kantaleimojen vuosiluvuista

Posted: Sun Sep 04, 2011 20:48
by Korpisoturi
Tänään tuli bongattua 7,62*53R latausharjoituspatruunasta kantaleima VPT 45 . Ei ole ennen osunut silmään sotilaskiväärin hylsyä VPT 44 ja VPT 60 väliseltä ajalta. Onko niitä muut nähneet ?

Re: VPT:n kantaleimojen vuosiluvuista

Posted: Sun Sep 04, 2011 20:58
by Tulenjohtomies
Eipä ole näkynyt tai en ainakaan muista että olisin vaikka muutama tuhat kantaa on tullut tsekattua. 40 vuotta sitten nämäkin "välivuodet" oli varmaankin aika yleisiä...mutta se oli silloin se.

Re: VPT:n kantaleimojen vuosiluvuista

Posted: Wed Sep 07, 2011 22:09
by Nitro
On vähän harvinaisempi kantaleima,tehtailla kun lyötiin liinat kiinni 4.9-44 jälkeen.On noita kyllä valmistettu vielä vuonna -45,sillä kokoelmissa on täysi 15 kpl aski joka on ladattu 28.4.45.

Re: VPT:n kantaleimojen vuosiluvuista

Posted: Thu Sep 08, 2011 16:48
by Korpisoturi
Onko kantaleimatkin VPT 45 ?

Re: VPT:n kantaleimojen vuosiluvuista

Posted: Thu Sep 08, 2011 20:23
by Nitro
Joo,on ne VPT 45.