Page 1 of 1
Tämmönen .45 A.C. Peters tuli käsiin
Posted: Sat Feb 09, 2008 2:38
by Sturmmann
Tämmönen reukunpaukku tuli mulle haltuun monien patien ohella. Itse kun en suuremmin näistä jenkkien paukuista tiedä ja googlekaan ei heti paljoja luvannut, niin kertokoon tietävät enemmin, niin oppivat muutkin.
Posted: Sat Feb 09, 2008 10:25
by jk
Kyseessä on .45 ACP patruuna, merkintätapa on ollut joskus tuommoinen
(.45 AUTO.COLT) .45 A.C.
Posted: Sat Feb 09, 2008 11:17
by Bushmaster
Mutta ketä hyödyttää luttuun puristettu keskikohta? Näitä valmistetaan nimittäin vielä yhtä lailla nykyäänkin. Monet HJPt ovat tuollalailla laitettu. Teollinen valmistuskikka, paineisiin vaikuttava tekijä, latauspituuteen vaikuttava jippo vai joku muu mystinen ulkonäköseikka?
Posted: Sat Feb 09, 2008 12:10
by jk
Varmaan halutaan vaikuttaa latauspituuden pysymiseen.
Posted: Sat Feb 09, 2008 14:15
by smokeball
Ehkä myös jälleenlatauskelpoisuuteen (lue: /-kelvottomuuteen)
Posted: Sun Feb 10, 2008 18:03
by John Moses
Jälleenlataukseen tuolla krimppauksella ei ole minkäänlaista merkitystä, paitsi ehkä pitkän päälle, useamman latauskerran jälkeen saattaapi alkaa katkeilemaan noilta kohdin. Syy moiseen kavennukseen on vain ja ainoastaan kokovaippaisen, niippiurattoman hardball-luodin pitäminen paikoillaan esim. konepistoolilla ammuttaessa (tai muullakin automaattiaseella), jottei rekyyli (tai ulkoinen isku) saata luotia sukeltamaan hylsyn sisuksiin ja siten nosta paineita kattoon...tuo hylsyn krimppaus on yleistä nimenomaan jenkkiläisissä military-patruunoissa, useimmin sitä tapaa juuri .45 ACP- tai .45 Colt- tai .45 Auto Rim-kaliipereissa.
Posted: Sun Feb 10, 2008 22:31
by smokeball
On tuollainen prässäys myös muutamissa 38 special ja 357 magnumissa näkynyt. olikohan israelilaisessa Samsonissakin - siinähän lähdöt on jotain 550m/s ja luoti 11,7g.
Posted: Wed Mar 19, 2008 22:05
by sako92s