Onkos porukalla kokemusta Sellier&Bellot ym... patruunoista eli uskaltaako laskettaa 39:sin ja tak-85:n läpi huoletta?
Luodit ilmeisesti pehmytrautaa?
Kuluuko piippu pilalle, kun ei ammu sitä sakoo/lapuaa läpi?
Kyrpiintynyt vaan näihin Sako&Lapua suurkuluttajaystävällisiin hintoihin
Kovasti on kehuttu. Ensi vkl jälkeen voin kertoa kokemuksista. S&B luoti on senverran paksumpi kuin muutaman muun merkin, että pitäisi olla aikaliki d166 vastaava.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Tuolla sellerillä minä olen m39 ruokkinut. Käy ja kukkuu ja osuukin. Tuosta rautavaipasta on sitten monia mielipiteitä. Itse en asiasta kanna huolta vaan ammun. En kyllä ole vielä omin silmin nähnyt pyssyä, josta joku sanoisi, että ammuin sitten raudalla pas2.
Myykö tuo Riistamaa paukkuja matkahuollon kautta ollenkaan? Patruunat-osiossa todetaan, että "Patruunat myydään vain noudettuna liikkeistä, joten nettikaupasta niitä ei voi tilata", mutta Toimitusehdot-kohdassa mainitaan vain, että ruuti pitää hakea suoraan liikkeestä... Olis meinaan varsin halvanpuoleista paukkua oman piirin Sk-harjoituksiin...
Itse käytän m39:ssä Sellier&Bellot 7.62x53R 182gr FMJ-Paukkua. Hyvin käy ja suhteellisen huokea (tai huokea ja huokea, mutta sako/lapua riistohintoihin nähden). AMMO:ssa espoossa 28,00e/50kpl.
Wolf:a en ole raatsinut kokeilla, vaikka löytyy kuparivaipalla.
Olisko jossain vielä halvemmalla Sellieriä?
"Jospa ihmiset tietäisivät, kuinka terveellistä ampuminen on, rientäisivät he kilvan sitä harjoittelemaan". P.E. Svinhufvud
Voin suositella S&B:n paukkua L-S piippua käyttäville. Mulla tuli pieni tähtäin ongelma. Eilen illalla kiireessä kohellettu. Kasa oli 100m matkalla n.2cm. Ongelma on se että kasa oli vajaan 20cm vasemmalla ja säädöt loppu kesken. Tosin tarkemmin katsottuna tähtäin ei ollut paikalla. PRKL
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nyt noita paukkuja olisi taas saatavilla Riistamaalla, tällä kertaa 200 kappaleen pakkauksissa, kävin ostamassa ja myyjä sanoi että luodeissa on kuparipinnoite, ei siis vaippaa, ei osannut sanoa voiko huoletta laskea läpi tokareveista ja ryssän mosineista sahailin pikkuisen huota luotia rautasahalla ja näyttäisi että luodissa olisi ihan ydin ja vaippa (rautasydän ja päällä ohut (1mm tai reilu luokkaa) lyijykerros?). Ajattelin vain että tietääkö joku ovatko mahdollisesti täysin samaa kamaa mitä tuolla aiempana ketjussa kehuttiin ok:ksi ampua kromaamattomilla piipuilla?
Eli toisinsanoen olivatko ne aiemmin Riistamalla olleet patruunat ihan kuparivaippaisia vai pinnoitettuja kuten nämä nykyiset/onko ihan ok ampua kromaamattomalla piipulla pehmytrautaluotia joka on vain kuparoitu, patruunassa ei siis ole varsinaista vaippaa?