Wolf:in valmistamat .308 patruunat vaarallisia?

Alle 20-milliset patruunat yms.
JTV
sotvm4
sotvm4

Wolf:in valmistamat .308 patruunat vaarallisia?

Post by JTV »

Wolf:in valmistamat .308 Winchester patruunat vaarallisia?:
http://www.toiminta-ampujat.fi/phpBB/vi ... php?t=9971

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

Vastaavaa olen kuullut S&B paukuista. Tosin kyseessä on ollut Busmaster kal 223.

Mä olen ampunut n.1200ls Wolffia kal 223 tänäkesänä. 700 55gr ja 500 60gr. Lopputuloksena on, että mulla on upperi kiero. Suosi HALPAA jne...

T: uutta upperia odottava
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

JTV
sotvm4
sotvm4

Post by JTV »

Wittmann wrote:Vastaavaa olen kuullut S&B paukuista. Tosin kyseessä on ollut Busmaster kal 223.

Mä olen ampunut n.1200ls Wolffia kal 223 tänäkesänä. 700 55gr ja 500 60gr. Lopputuloksena on, että mulla on upperi kiero. Suosi HALPAA jne...

Paitsi että tuo nimimerkki Samppa on kauppias (AV-ase ja erä Oy), joka tuossa ilmoitti vetävänsä myymänsä kyseiset patruunat pois markkinoilta ja että kiväärejä olisi rikkoutunut kyseisillä Wolf:in patruunoilla jo kolme. Eli ottaisin ehkä vähän vakavammin kuin tuon aikaisemmin netissä liikkuneen Bushmaster + S&B jutun... Jos itseltäni löytyisi kyseistä WOLF:in .308 patruunaa tarkistaisin ainakin ollaanko kyseistä erää todella vetämässä markkinoilta takaisin ennenkuin menisin ampumaan niitä. Puhelinsoitto tai sähköposti on melko pieni vaiva verrattuna siihen mitä vahinkoa aseräjähdyksessä voi käydä.

Ammun muuten AR-15:llani juuri sitä 140:n laatikoissa myytävää 55-grainista Sellier & Bellot:ia, jota aikoinaan epäiltiin siitä Bushmaster:in räjähtämisestä - tänä vuonna mennyt sitä jo reippaat 1.000 kpl ja ei yhtään patruunasta johtuvaa ongelmaa vielä...

Klpro
vääp
vääp

Post by Klpro »

aseita on räjähtänyt enemmän kuin nuo Sampan mainitsemat 3. Ainakin Itä-Suomesta tiedän 2 tapausta, jotka molemmat kotiradallani.
Ja molemmilla kerroilla aseena uusi Sako tai Tikka.
Muista Kollaa ja Raatteentie!

NRA of Finland

J
luutn
luutn

Post by J »

Wittmann wrote:Vastaavaa olen kuullut S&B paukuista. Tosin kyseessä on ollut Busmaster kal 223.

On se perkele jos ase kieroutuu halvasta paukusta :shock:
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

Syytä EN TIEDÄ, mutta piippu on laskenut alaspäin ja upperi on soikea??? Mä en keksi muut syytä, kun paukusta aiheutuva.

Onneksi stagi ei ole tullut silmille, MUTTA voihan se olla upperinkin heikkoutta.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

J
luutn
luutn

Post by J »

Wittmann wrote:Syytä EN TIEDÄ, mutta piippu on laskenut alaspäin ja upperi on soikea??? Mä en keksi muut syytä, kun paukusta aiheutuva.

Onneksi stagi ei ole tullut silmille, MUTTA voihan se olla upperinkin heikkoutta.
Pyssy vaihtoon ;) Ukko-pekka ei halppis paukuista soikeennu :smile:
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by reka65 »

Onko 223 AK hajonnut vai jenkkipyssyjä?Puhummehan sentään aseista hajonneidenkin puolella.

Onko jollain harrastajalla 223 AK ja onko Wolffin paukut rikkoneet aseen?

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by reka65 »

stagi ja upperi...selvisi aseetkin ilman vastausta :-D

Anteeksi vaan näiden rahamiesten aseiden harrastajille.

FTR
Ylläpitävä voima
Ylläpitävä voima

Post by FTR »

Jaahas, onkohan Wolfin valmistamat muun kaliiperin patruunat sen laadukkaampia :miettii:

Tuota on kisoissakin naureskeltu, kun välillä lähtee kauheita pommeja ja välillä pieniä tussauksia. Joten ainakin rynkynpaukussa vaihtelua on enemmän kuin muutama ruudinjyvä. Joten olen halpispatruunaa ostaessa päättänyt pysytellä Barnaulissa.
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -

JTV
sotvm4
sotvm4

Post by JTV »

J wrote:

On se perkele jos ase kieroutuu halvasta paukusta :shock:
Aika erikoiselta kuulostaa. Sellaista tietoa on liikkunut että jotain Stag Arms:in arskoja oli viime vuonna jokunen lähtenyt käytännössä samantien takuuhuoltoon syystä että lukonkehyksen yläosassa (eli "upper:issa arska-kielellä) oleva piipun kiinnityskierteen vastepinta on ollut kierossa ja piippu ei ole kiinnittynyt kierteeseen suoraan vaan on jäänyt lievästi ylöspäin vinoon. Kyseessä oli selkeä valmistusvirhe ja siitä ilmoittaneet ovat tiettävästi saaneet viallisten tilalle uudet upperit.

Itsellänikin on Stag Arms AR-15, jossa päätellen siitä että kutakin tähtäimiä tarkkuuttaessa on niiden asetuksia saanut vääntää ylöspäin urakalla, esiintyy ehkä lievänä kyseinen ongelma. Mutta kun kiväärin tarkkuus on muuten kohdallaan, toimintavarmuus hyvä ja kaikissa käyttämissäni tähtäimissä säätövara on riittänyt ei siitä ole suuremmin valittamista.

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

Mulla on ollut tarkkuus ihan kohdallaan. Hätilässä alkoi ongelmat ja jouduin jatkuvasti vääntää kaasua isommalle. Ase toimi alkuun 2 kierrosta auki, mutta lopussa oli jo kaikki kaasut auki. Viimeinen stage oli lyhyt ja en huomannut eroa. Seuraavana päivänä ammuin 40m platen yläosaan ja kokoajan alhaalta ohi. pleitti oli n40x40cm. tähtäimen ja piipun ero on 4cm.

Mä olen pitkin kesää epäillyt, että upperi elää ja en ole ampunut muutakun wolffia.

JOKO mulla on pxxka sagin upperi, tai kaasut heiluu liikaa ja aiheuttaa ongelmaa. Täysillä kaasuilla rojut menee taakse välillä ja kovaa.

No summasummarum patruunat ja upperi meni vaihtoon. Se minkä paukuissa säästin tasottuu nyt upperin vaihdossa. A3 uppereita on vaan aika vähän härmässä. Stagia en huoli. Busse ei löydy sopivaan hintaan ja armalitestä ei ole omia kokemuksia. Pataljoonan hevosmiehet hieman arvostelee armaliteä.

plan B olisi tietysti tehdä Coltin A1 upperista A3.
Nra of Finland

G3
sotvm6
sotvm6

Post by G3 »

Jos on varaa ostaa mersu on varaa myös käydä veholla huoltamassa sitä, joten itse en venäliseen paukkuun koskekkaan(ammutaan paskapaukkua sitten paska-aseilla(ak)), ainot poikkeukset ovat Partizan ja S&B(vaikkeihän nämäkään enään mitään itäpaukkuja ole) muussa tapauksessa kaytän pohjois-amerikkalaista, "länsi-eurooppalaista" Etelä-Afrikkalaista tai Israelilaista, ja nimenomaan sotapaukkua.

Jos miljoonan eri valmistajan osista kasatussa arskassa venäläinen paukku tökkii niin eihän se ihme ole(Tämä ei nyt ollut mitään kettuilua Wittmannia kohtaan vaan vain toteamus ihan yleisellä tasolla)!
In a world of compromise, some don´t.

WE CON THE WORLD

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by reka65 »

Taisi taas kerran olla minulle osoitettu vittuilu.

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

juu en ota vxxxuiluna.

pää osin muuten otan stag arms TOISTAISEKSI.
Nra of Finland

Post Reply

Return to “Käsiasekaliiperit”