.303 British
.303 British
Elikkä millanen saatavuus näissä nykyään on? Sellierin paukkuja näkyy joskus vilahtavan, onko muita merkkejä? Onko jollain tietoa, että mistä näitä saisi edukkaasti?
Re: .303 British
Edukkaasti ei kai mistään, mutta ainakin Lähdeniemellä muistini mukaan on (tai oli) tuota kaliberia.
Si vis pacem, parabellum...
Joskus taisi olla ainakin vanhaa ko.patruunaa myytävänä Ellivuorivuoren asemessuilla lähinnä keräilymielessä.
Tuolta saa ainakin hylsyjä. Ja uskoakseni luotejakin...
http://www.shooting-supplies.eu/main/BR ... .p742.html
http://www.shooting-supplies.eu/main/BR ... .p742.html
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
Luodit taitaa olla pienin ongelma...
Riistamaalla näyttäs löytyvän Selleriä
11,7g FMJ 50kpl hintaan 29 eskoo
11,7g FMJ 50kpl hintaan 29 eskoo
Kiitoksia, riistamaalle lähti tilaus. Oli tosin vaan yksi loora jäljellä, täytyy toivoa että saa lissää jossain välissä
Kannattaa harkita itselataamista. Kaupallisia paukkuja en ole nähnyt muita kuin S&B:tä.
Riippuen patruunapesästä, kovat tehdaslataukset myös lähestulkoon pilaavat hylsyn voimakkaan muokkautumisen takia - ainakin mulla. Joten jos alat lataamaan itse paukkuja, osta hylsyt erikseen ja lataa ensimmäisella kerralla erittäin miedoksi ja sen jälkeen pelkkää kaulasupistusta.
Riippuen patruunapesästä, kovat tehdaslataukset myös lähestulkoon pilaavat hylsyn voimakkaan muokkautumisen takia - ainakin mulla. Joten jos alat lataamaan itse paukkuja, osta hylsyt erikseen ja lataa ensimmäisella kerralla erittäin miedoksi ja sen jälkeen pelkkää kaulasupistusta.
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -
- JackDaniel
- tstopp
Kohta olisi taloon tulossa Lee-Enfield no.4 mk2. Olisiko ehdotuksia toimiviksi osoittautuneista .303 British latausresepteistä, josta olisi hyvä lähteä hakemaan omalle aseelle parhaiten sopivaa..? Sopiikos nuo kotimaiset .310/.311 D-166 ja S405 mitenkä hyvin tai huonosti tähän käyttöön?
Divide et Impera
Kokemusta ei ole oikeastaan kuin PPU:n rynkynluodeista sekä 9,7 grammasista. Kun tosissaan ammutaan, niin sitten käytetään Sierran 11,4 g Matchkingejä.
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -
Jos englantilainen Mk.7 -patruuna 50-luvun alusta "in bandoliers" eli lataussiteissä/kangasvöissä avaamattomaan peltilaatikkoon pakattuna kiinnostaa niin yv kehiin.