Moro!
olen kuullut että saksalaisilla joukoilla (Heer/SS) olisi ollut erinlaiset patruunataskut eli SS olisi käyttänyt tietyn mallisia ja Heer omanlaista mallia. Onko tällaisesta tietoa kenelläkään? (Eli patruunantaskun läpissä olevat ompeleet/niitit?)
Patruunatasku mauser 98k
-
- ppkers
Tervehdys Vertti,
Sekä Armeija että Waffen-SS käyttivät samanlaisia patruunataskuja. Joissain kirjoissa on annettu ymmärtää, että erityisesti niiteillä kootut patruunataskut olivat Waffen-SS joukkojen käyttämät. Tämä väite on sodan jälkeistä lorua ja perustui siihen, että joissain tunnetuissa valokuvissa näkyi Waffen-SS miehillä usein niiteillä koottuja taskuja.
Niitit korvasivat ompeleet patruunataskuissa vuodesta 1942 alkaen.
Sekä Armeija että Waffen-SS käyttivät samanlaisia patruunataskuja. Joissain kirjoissa on annettu ymmärtää, että erityisesti niiteillä kootut patruunataskut olivat Waffen-SS joukkojen käyttämät. Tämä väite on sodan jälkeistä lorua ja perustui siihen, että joissain tunnetuissa valokuvissa näkyi Waffen-SS miehillä usein niiteillä koottuja taskuja.
Niitit korvasivat ompeleet patruunataskuissa vuodesta 1942 alkaen.
"Arktis ist nicht"
Kiitoksia tiedosta. Olen ostanut noita taskuja ja mulla on itsellä niitillä vaakatasossa valmistus vuosi 1943 ja sitten ilman merkintöja neulottuna, neuleet pystysuunnassa. Harmi kun tämä jälkimmäinen on vain niin huonossa kunnossa. mutta loppukesällä wiiniin kesälomalle jos vaikka siellä olis hyviä antiikkiliikkeitä mistä vois löytyä saksalaista militaria tavaraa?