Alppi-Kriegsmarine suikka :D

Keskustelua saksalaisesta militariasta
Post Reply
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Alppi-Kriegsmarine suikka :D

Post by Rokka »

Mikähän olisi ollut tämän yksikön nimi, ketkä olisivat tällaisia käyttäneet !

Myyjällä lähtee vähän lapasesta noiden hattujen kanssa, muistan tuon saman myyjän kun oli myymässä merkkejä saksanmaalla ! varmaan osa tavaroista ehtaa ja laadukasta, esim. teräaseissa en näe juurikaan pahaa noin huonoista kuvista, parempia on turha pyytää, muistelen vain kun pyytelin sellaisia joskus vuosi pari sitten tältä myyjältä :D

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=72694796

Beware !

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Ned Flanders
kenr
kenr

Post by Ned Flanders »

U-124 Käytti alppikukkaa ;) "The emblem of U-124, the Edelweiss, was inspired by the loss of U-64 in April, 1940 as the boats were largely manned by the same crew, including the commander and saved from the Norwegian waters by members of the German mountain troops using that same emblem."
http://www.uboataces.com/ref-insignia10.shtml

Mutta kyllä kyseisellä herralla on ollut todella paljon arveluttavia ja harhaan johtavia ilmoituksia jo jonkin aikaa.(Olikohan nyt korrektin neutraalisti oma mielipide kirjoitettu :roll: )
Image

Rensseli-setä

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

mod. tämähän kannattaisi siirtää näköjään militaria saksa alle !

Hienoa Ned, hyvä etten itse mennyt tuonne sorkkimaan, tosin en ihan usko tuon hatun alkuperää, sillä jos U-124 meni pohjaan 1943 ei varmaan suikkia jäänyt kuleksimaan montaa kymmentä enempää pinnallekaan, mutta hienoa tietoa ! Siis alppikukkaa on käytetty muuallakin !!!

Sanotaan kuitenkin myyjälle joku voisi hieman opettaa "asiakaslähtöisyyttä" vääränlaiset vastauksetkin ajavat ostajat pois, ainakin tämän hintaluokan tavaroissa...
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

MAT
sotvm1
sotvm1

Post by MAT »

Image

Tuolla myyjällä ei kone käy ihan kaikilla pytyillä...noin lievästi sanottuna!
Suikasta en muuta tiedä mutta se kotka ei kyllä ole laivaston saati lakkiin kuuluva! Ja sen kuvaukset on muutenkin aivan päin väärin.. Johtuu ehkä siitä että ei myy omia tavaroitaan ja usko kamaan on kova.

Entäs tämä u-boat lakki jota herra myös myy.... kotka on väärää mallia (SS?) ja lakkimerkissä on ankkuri taustalla ja Kriegsmarinella ei sellaista ollut....

Image

Tai sitten tämä, Pierren keskitysleirin SS-naisvartijan päästä ottama :-D

Image

Ei tässäkään kyllä taida hurraamista olla....listattu vielä upseerin lakkina...

Image

Sillä oli tossa aikaisemmin takkeja myynnissä, siis saksalaisia. Sain pyytämällä lisäkuvia. Hinnat olivat ihan jostain toiselta planeetalta.. Jostain kävi ilme että tämä yksilö asui Berliinissä ja laitoin kuvat sinne yhdelle keräilijäkaverille... Hän tunnisti kuvista heti että ne olivat otettu yhdessä paikallisessa militarialiikkeessä!! Antoi vielä osoitteenkin... Eli joko yrittii huijata raskaasti taikka sitten hänen HV:nsä kattoi kaupan hinnan + muutama satku itselle...

Tolla samalla kaverilla oli joskus viime vuonna Göringin autonkuljettan jäämistöstä löytynyttä aitoa tavaraa myynnissä, mm auton keulilla pidettäviä lippuja ja posliinia :smile:

Post Reply

Return to “Saksalainen militaria”