Lappilainen ystäväni toi aikanaan mummolan ylisiltään löytyneen laatikon minulle tutkittavaksi mutten googlettamalla löytänyt enkä omistamistani asekirjoista kuvaa mg 42:n patruunalaatikosta joten apua varmistukseen tarvitaan. Valmistajan WaA leima löytyy harakankuvan alta, yritin luupin läpi tihrustaa ja olin erottavinani WaA 41 numeron. Linkki codes waffenamt:iin ei auenut joten jäi valmistajakin varmistamatta.
Mg:n patruunalaatikkohan tuo on. Lapissa ei ollut kuin muutama 42:n käytössä, joten oletettavammin 34:n loota.
Jos sulla ei ole käyttöä sille, niin tarjoudun ostamaan sen pois.
Heh, niinhän tuo löytyi sama vastaus kun aikani hain. Nuo laippakanta 53 R- patruunan hylsyt on kaveri pentuna naputellut vyöhön paremman puutteessa, muutamissa muuten kannassa leima DM 1917. Vyö on löytynyt samalta alueelta kuin laatikkokin.
Kiitoksia mielenkiinnosta ja vastauksista. Yhteinen tuttavamme laittoi vermeet huuto.nettiin `muut aseet ja tarvikkeet`osastolle. Katsotaan jäävätkö käsiin happanemaan.
Apropoo.. Mulla on yhdessä mg laatikossa tällainen reikätappi johonka saa jonkinlaisen sokan. Laatikko on alumiininen ja edellinen omistaja sanoi tuon kuuluneen laskuvarjojoukoille siksi tuo ylimääräinen varmistus tuossa vasemmassa etukulmassa
Itse en ole aikaisemmin törmännyt samanlaiseen viitykseen.