Turkislakki m/39

Suomalaiset hatut, kypärät yms.
Post Reply
Mangrove
sotvm4
sotvm4
Posts: 509
Joined: Sat Apr 19, 2008 22:33

Turkislakki m/39

Post by Mangrove »

Olen kiinnostunut tekemään itselleni turkislakki m/39:n talvihatuksi. Kansallisarkistosta löysin karvalakeille kuuluvan sanallisen valmistusohjeen, mutta valitettavasti minkäänlaisia piirustuksia sieltä ei löytynyt. Olisiko kenelläkään hatun omistajalla aikaa ottaa muutama selventävä valokuva minua varten hatun rakenteesta? Erityisesti minua kiinnostavat läppien muoto sekä niiden kiinnitys muuhun hattuun. Piirrosjäljennökset hatun muodoista olisivat myös todella tervetulleita.

User avatar
MAT
sotvm1
sotvm1
Posts: 716
Joined: Tue Feb 06, 2007 14:30
Location: Turun alue

Re: Turkislakki m/39

Post by MAT »

Martti Kujansuu wrote:Olen kiinnostunut tekemään itselleni turkislakki m/39:n talvihatuksi. Kansallisarkistosta löysin karvalakeille kuuluvan sanallisen valmistusohjeen, mutta valitettavasti minkäänlaisia piirustuksia sieltä ei löytynyt. Olisiko kenelläkään hatun omistajalla aikaa ottaa muutama selventävä valokuva minua varten hatun rakenteesta? Erityisesti minua kiinnostavat läppien muoto sekä niiden kiinnitys muuhun hattuun. Piirrosjäljennökset hatun muodoista olisivat myös todella tervetulleita.
Sotien jälkeisiä valmisteita saa edullisesti alan tapahtumista, kannattaa käydä tsekaamassa. Mallihan pysyi samana todella pitkään.
"Emme ole puolalaisia. Sellaista ei voisi tapahtua täällä"
- kenraali M. Gamelin saadessaan v 1940 varoituksen siitä että saksalaiset voisivat käyttää ranskalaisia vastaan Puolassa soveltamaansa blitzkrieg-taktiikkaa...

Post Reply

Return to “Päähineet”