Onkohan kenelläkään kokemusta tinneritussin jäljen poistosta maalipinnalta ?
Asetonia tuli itselleni ensiksi mieleen kokeilla,onkohan muilla parempia ehdotuksia...
Kamala on pyyntihinta potalla joskus ollut ja lähes yhtä kamala jälki sillä on saatu.
Harmi kun jälki on niin näkyvässä kohtaa ja vielä isompi harmi jos kiiltoaste toisella puolella pottaa muuttuu toisenlaiseksi.
Tietysti sisäpuolelle voi yrittää asetonin käyttäytymistä testata...
Niitä on sellaisia erityisiä valkotaulun puhdistukseen tarkoitettuja litkuja - just sellaiseen vahinkoon kun joku on tyhmyyksissään kirjoittanut tauluun väärällä tussilla. Kokeilla näitäkin pitää - ettei tule vahinkoa. Löytynee toimistotarvikkeita myyvistä kaupoista.
Entäs tietokoneen näytön puhdistukseen tarkoitetut liemet ja pyyhkeet?
Eikö nuo peltipotat ole maalattu polttomaalilla - sen pitäisi olla aika lujassa. Vaan eipä ole tullut itse testattua.
Minä koittaisin putsausta ensimmäisenä spriillä. Ainakin miedoimmasta päästä verrattuna muihin ehdotuksiin. Tuli vaan mieleen sellainen vanhan tussin tuoksu kun kuvaa katselin...sprii...
High Power wrote:Minä koittaisin putsausta ensimmäisenä spriillä. Ainakin miedoimmasta päästä verrattuna muihin ehdotuksiin. Tuli vaan mieleen sellainen vanhan tussin tuoksu kun kuvaa katselin...sprii...
Da, da.. Yleensä kaikki ei vesiliukoiset tussit ovat spriiliukoisia.
High Power wrote:Minä koittaisin putsausta ensimmäisenä spriillä. Ainakin miedoimmasta päästä verrattuna muihin ehdotuksiin. Tuli vaan mieleen sellainen vanhan tussin tuoksu kun kuvaa katselin...sprii...
Voi hyvä mies, spriille on paljon vasitumpaa käyttöä
Luulisin noitten yliolanheittimien ym datakapineitten puhdistusaineitten olevan sopivimpia.
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta. Ylituubamestari
Kyllä se vanha kunnon tenttu poistaa tuon jäljen. Asetonit ym. tinnerit poistaa sitten paljon muutakin. Eli Sinolia rättiin.
smokeball wrote:Jynssäsin auton katosta pihkaa masinolilla, lähti maalia myötä.
Kyllähän nykyisistä "autoista" joissa on vesiohenteiset maalit lähtee väriä vaikka säämiskällä. Mutta eiköhän tuossa potassa ole käytetty Tikkurilan Kirjoa joka kestää isältä pojalle.