Mitalli 2

Suomalaiset kunniamerkit
Jimmyh851
korpr
korpr

Mitalli 2

Post by Jimmyh851 »

Mikä mitalli ja hinta arvio??

Edestä.
Image

Takaa.
Image

Ribbon? Mikä on oikea nimitys?
Image

Mitalli 1 ja Mitalli 2 yhdessä.
Image
Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live.

sako92s
kenr, vr3
kenr, vr3

Post by sako92s »

Vapaudenmitali 1.luokka jatkosodan ansioista. Kympin voisin itse maksaa,mutta taas,huuto.net voi yllättää. Ribbonista ripa on oikea Suomalainen nimitys.

FTR
Ylläpitävä voima
Ylläpitävä voima

Post by FTR »

Joo, kympillä sai ennen. Nykyään taitaa olla ajat ja hinnat toiset...
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Ylöspäin mennään ja kovaa vauhtia... talvisodanmuistomitalleistakin tunnutaan maksavan huuto.netissä parikymppiä, ennen sillä hintaa sai 3-4 mitallia tai mitallin "toiminta-alue" kilvellä ja miekoilla :)

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Jimmyh851
korpr
korpr

Post by Jimmyh851 »

Mikä vois olla hyvä hinta millä ostaisin pois nämä tutulta? siis nuo kaikki neljä jotka olen täälä nyt kysellyt! "Könttinä" :miettii:
Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live.

MAT
sotvm1
sotvm1

Post by MAT »

Ribbon bar = nauhatunnus, nauhalaatta.
Ribbon = nauha

Rivaksi taas yleensä kutsutaan sitä missä kunniamekit killuu (isoina tai pieninä) vierekkäin/limittäin.

Kyllä tuosta 1.lk VM:stä jo joutuu yli parikymppiä maksamaan.

sako92s
kenr, vr3
kenr, vr3

Post by sako92s »

Oi sitä aikaa, kun vapaudenmitaleita sai parillakymmenellä markalla. 90-luvun alussa siis.Olisi pitänyt ostaa noita sankollinen :(

jylhä
sotvm3
sotvm3

Post by jylhä »

mun talossani on isävainaan kätkemänä maitopurkin kokoinen peltirasia, jossa on 4lk vapaudenristi miekoilla, vapaudenmitali, jatko ja talvisodan muistomitalit, ja jotain muuta merkkiä ja hilpettä. olen niitä 7vuotta etsiny, mutta en ole löytäny... täysin offtopic, mutta tuli taas mieleen se rasia, en ole pitkään aikaan etsiskellytkään, tarviskohan ryhtyä!
"olisiko kuitenkin syytä ottaa taskuase mukaan"

MAT
sotvm1
sotvm1

Post by MAT »

Miinaharvalla siis purkkia etsimään!

Ei se nauhatunnus hintaa juuri nosta, ehkä pari euroa.

Canet
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by Canet »

Oliskohan nauhalaatta kuvassa ylösalaisin? Meinaan talvisodan muistomitalin soljen miekkojen terät kai kuuluvat ylöspäin. Ja samalla tulee mitalien keskinäinen arvojärjestys oikein päin..

MAT
sotvm1
sotvm1

Post by MAT »

Canet wrote:Oliskohan nauhalaatta kuvassa ylösalaisin? Meinaan talvisodan muistomitalin soljen miekkojen terät kai kuuluvat ylöspäin. Ja samalla tulee mitalien keskinäinen arvojärjestys oikein päin..
Jep jep, varsinaiset kunniamerkit "lähemmäs sydäntä", aina ennen muistomitaleita.

Jimmyh851
korpr
korpr

Post by Jimmyh851 »

Eikös näissä pitäisi olla joku leimakin takana??
Omassani ei ole tai sitten olen niin sokea :smile: ja huomasin että huuto.netissä oli myös yksi jossa ei ollut!

Mikäs olisi hyvä kiillotus tapa/aine??

hope
erikmest
erikmest

Post by hope »

Tarkoitat varmaan ns. hopean leimoja. Kaikki ei ole hopeasta joten kaikissa ei leimoja.
Nopeasti katsottuna omia mitalleja, niin vuoden 1939 mitskussa ei leimoja ja vuoden 1918 ja 1941 mitskuissa oli hopean leimat.

JA tuosta kiillottamisesta sen verran ettei mielestäni kannata kiillotella mitskuja. Vähän sama asia kun kolikoiden kiillottamisessa, niin numismaatikkojen mielestä raha menettää paljon keräilyarvoa jos niitä kiillottaa. Eli niissä pitäisi näkyä tuo ajan tuoma patina. :miettii: Mitä mieltä muut ovat ???

Spieß
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by Spieß »

homeen ja lian poisto kyllä käy, mutta kiillotus mielestäni ei
Si vis pacem, parabellum...
Image

hope
erikmest
erikmest

Post by hope »

Muistelen erään numismaatikon kertoneen, että on puhdistellut kolikoitaan asetoonilla ja varovasti pehmeällä harjalla. Olisiko tuo ollut vanha hammasharja.. Asetooni ei kuulemma syövytä ja haihtuu nopeasti. ? 8)

Post Reply

Return to “Kunniamerkit”