Page 1 of 1
Tietoja merkistä?
Posted: Fri Oct 19, 2007 13:58
by m/1931
Kertokaas viisaammat tietoja jatkosodan muistomerkistä kun siinä lukeepi fosterlandet?
Posted: Fri Oct 19, 2007 14:25
by sako92s
Tarkoitat varmaan Jatkosodan muistomitalia. Myönnetty ruotsinkieliselle veteraanille.Fosterlandet= isänmaa
Posted: Fri Oct 19, 2007 15:30
by m/1931
Joo tosiaan Jatkosodan muistomitalia

Eli kysymyksessä on suomenruotsalaiselle myönnetty mitali? Onkos sitten ruotsalaisille vapaaehtoisille oma mitalinsa?
Posted: Fri Oct 19, 2007 18:21
by Gulag
Jatkosodan muistomitaliin ovat oikeutettuja kaikki sodassa mukana olleet, myös ruotsalaiset vapaaehtoiset. Lisäksi ruotsalaisilla vapaaehtoisilla on oma muistoristinsä.
Lapin sotaan osallistuneille myönnettiin jatkosodan muistomitali "LAPIN SOTA" tai vastaavasti "LAPPLANDSKRIGET" -soljella.