Sanokaa raaka hinta-arvionne

Suomalaiset kurssimerkit
User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Sanokaa raaka hinta-arvionne

Post by Rokka »

timbba wrote:...Melkeinpä väittäisin, ettei tuo olisi ratsuväen kurssiristejä...
asettuisin kanssasi samalle kannalle !

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
Homie74
vääp
vääp
Posts: 273
Joined: Sun Jul 20, 2008 15:41
Location: Kuopio
Contact:

Re: Sanokaa raaka hinta-arvionne

Post by Homie74 »

Nämä kurssiristien lyhenteet on joskus melkoisia mysteereitä. Tämä tieto Ratsuväkiprikaatista oli siis mm. siitä Huuto.net kohteesta
http://salattu.huuto.net/fi/showitem.ph ... =114401662
ja toiselta keskustelupalstalta. Näiden mukaan RP siis muodostuisi Ratsuväkiprikaatista ja HU Hämeen Ratsurykmentistä ja Uudenmaan Rakuunarykmentistä.

Näihin kirjaimet kyllä sopisivat, mutta onko parempia veikkauksia, mitä ne voisivat tarkoittaa?

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Sanokaa raaka hinta-arvionne

Post by Rokka »

Mutta kuten Timbba sanoi ja laittoi merkkejään näytille, olen itsekkin sitä mieltä että ratsuväen risteissä on melko selvästi tuotu esille joko maakuntavaakunoin, prikaatin miekoin, rykmenttien merkein tai tekstein URR/HRR esille mitä asia käsittelee... Esimerkkinä, vaikka tuo ylärivin oikea laita, eläinlääkintä = EL AUK. Täysin en tyrmää tuota merkkiä, mutta kaukaa joutuu hakemaan yhtäläisyyttä ? mahdollisuuksia on paljon...

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
timbba
vääp
vääp
Posts: 230
Joined: Sat Oct 28, 2006 8:03
Location: RatsuK

Re: Sanokaa raaka hinta-arvionne

Post by timbba »

Homie74 wrote:Näihin kirjaimet kyllä sopisivat, mutta onko parempia veikkauksia, mitä ne voisivat tarkoittaa?
Sepä se, olen yrittänyt miettiä, mutta eipä ole vieläkään lamppu välähtänyt.
Kyllähän nuo kirjaimet tuohon saadaan sovitettua.

Huuto.netin kohteesta jo lisäinfoa kysyinkin ja heitetäänpäs sama Leksallekin. Löytyykö tuosta sinun merkistäsi taustalta hopealeimojen lisäksi mitään muita kaiverruksia?

User avatar
smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 4444
Joined: Sat Nov 10, 2007 19:12
Location: Lappi

Re: Sanokaa raaka hinta-arvionne

Post by smokeball »

Jospa kyseessä on joku kymmenvuotis muistoristi. :miettii: Miten tuo passais heimosotien kanssa tai jonkun joukko-osaston perustamisen kanssa?
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

User avatar
timbba
vääp
vääp
Posts: 230
Joined: Sat Oct 28, 2006 8:03
Location: RatsuK

Re: Sanokaa raaka hinta-arvionne

Post by timbba »

Selailin vanhoja huutokauppaluetteloita ja jokohan tärppäisi :miettii:

Ekmanilla on ollut parikin kertaa tuollainen RHPU merkki myynnissä, ja tarkennuksena on ollut "Res. Harj".
Kallistuisin nyt aika vahvasti sen suuntaan, että kyseessä tosiaan olisi 1929 järjestetyn kertaus-/sotaharjoituksen merkki.
Se selittäisi oikeastaan hyvin myös sen, miksi merkissä ei ole mitään yksittäisen aselajin tunnusta, ainoastaan valtakunnan leijona.

Ja ettei elämä helpoksi kävisi :lol:
Niin sitten olisi vielä auki missä&milloin vuoden 1929 suuri harjoitus pidettiin ja milläköhän perusteella noita merkkejä on jaettu ja kuinkakohan paljon?

User avatar
leksa
sotvm1
sotvm1
Posts: 1480
Joined: Sun Jul 05, 2009 14:45
Location: Kymenlaakso

Re: Sanokaa raaka hinta-arvionne

Post by leksa »

"Mies miestä vastaan taistelussa voittaja on se, jolla on yksi patruuna enemmän lippaassaan."

Erwin Rommel

Post Reply

Return to “Kurssimerkit”